fredag 31. juli 2009

Svenske villdyr / Swedish wildlife

Da har jeg vært "isolert" i en uke, bortsett fra i går hvor jeg møtte en tidligere kollega og tok noen øl. Jeg er nå klar til å møte verden igjjen.
I have been "isolated" for about 1 week now, except from yesteday where I met up with a former colleague for a few beers. I am now ready to face the world again.
Vi reiser i helgen til vår feriested i Sverige hvor vi normalt klarer å slappe av på en annen måte enn hjemme. Kanskje vi får se en Bjørn, elg, reinsdyr, rev, ulv, hare eller en eller annen rowfugl. Det er veldig variert dyreliv der oppe og Sverige har en mye bedre rovdyrpolitikk enn vi i Norge. Jo da, det er regulering, men de har bortimot 1000 ganger flere bjørner enn vi har i Norge. Og i stedet for å spre frykt, gir de ut brosjyrer som forteller deg hvordan du skal oppføre deg dersom du møter bjørn, ulv eller gaupe.
We are going to our place in Swerden this weekend , where we normally can relax another way than home. Maybe we get to see bears, moose, reindeer, fox, wolf, hare or some eagles or hawks. It is a huge variety in wildlife over there. And Sweden has a different politics regarding wild animals than Norway do. Of course there is regulations, but they do have a 1000 times more bears that Norway do. And instead of creating fear, they give out brochures on how to act if you meet a bear, wolf or a lynx.
Jeg tar ikke opp min holdning til Norsk villdyrpolitikk denne gangen, det får jeg spare til siden, men jeg tror ikke det er en hemelighet på hvilken side jeg står :-)
I will not address my position on Norwegian wildlife politics this time, I'll have to save that for later, but I do not believe it is a secret what side I am on :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar