tirsdag 7. juli 2009

Allergi

Jeg er ikke så veldig allergisk, bare litt. Eller kanskje mere enn jeg tror. I dag har jeg nemlig fått ett allergiutbrudd på høyre side av haken, og nedover halsen. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg kaster inn på allergi-piller og allergi-salve. Det passer så innmari dårlig med utslett i ansiktet nå - skal reise til en kunde i England i morgen, og vil ikke se spedalsk ut. Jeg må satse på at tablettene og salven gjør sitt i løpet av det neste døgnet.
I am not terribly allergic, just a little bit. Or maybe a bit more than I know. Today I have an allergy rash on my chin and down my neck. I don't know why, but I am popping allergy pills and antihistamincream. It is not the best time, I am going to see a customer in England tomorrow, and I do not want to look like I have lepra. I will put my faith into the pills and cream and hope they do the job within the next day.

Jeg har vært allergisk mot skalldyr lenge, men har egentlig aldri testet meg. Så en dag dro jeg til legen for å få tatt skikkelige allergitester. Testet for alt, unntatt hund. Jeg vil ikke vite det hvis jeg er allergisk mot hunder - det vil være mitt største mareritt.
Jeg fikk bekreftet at jeg var allergisk mot skalldyr, ingen stor overraskelse. Jeg fikk også bekreftet at jeg er allergisk mot husttøv, og det mine venner - er noe som kan utnyttes :) :) Ettersom jeg er allergisk, så kan jeg go ikke komme i nærheten av det, dvs. at andre må gjøre husarbeid her hjemme :-) :-) Jo da, jeg kan drømme kan jeg ikke???
I have been allergic to shellfish a long time, but never really been testet. So, one day I went to my doctor to do som proper allergy-tests. I was tested for everything, except dogs. I do not want to know if I am allergic to dogs - that would be my worst nightmare.
It was also confirmed that I am allergic to house dust, and that my friends, can be used for what it is worth :) :) Because I am allergic to it, I can't get exposed to it, that means that someone else needs to do the cleaning around here :-) :-) well, a girl's allowed to dream, isn't she???

Nei jeg må nok leve med mine allergier, og gjøre husarbeid som før, det er ingen som kommer løpende for å gjøre det for meg.
Nope, I have to live with my allergies, and do my housework as allways, no-one is comming running to do it for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar