søndag 5. juli 2009

God morgen / Good morning

God morgen folkens. Nok en nydelig dag i Trondheim. Byen er nok en dag bade i sol. Alle raser mot stranden for å finne noe avkjøling. Selv har jeg aldri trivdes på stranden. Klarer ikke helt å finne meg til rette ved å bare ligge stille og slikke sol. Litt for utålmodig tenker jeg. Ikke liker jeg å bade i Trondheim heller. Vannet er alltid så kaldt(15-18 grader) og grumsete, ikke slik som det er nede i de varmere strøk, krysstallklart, fritt for tang og deilig varmt.
Good morning folks. Another beautiful day in Trondheim. The city is once again covered in sun.
Everyone is rushing towards the beach to cool down. Me myself have never enjoyed the beach that much. Cannot seem to find peace just laying around getting tanned. Probably too impatient I guess. And I do not like to swim in the Trondheim-fjord either. The water is cold (15 - 18 degrees) and unclear, not like it is down in the southern, warmer parts of the world: Crystalclear, free of seaweed and wonderful hot.

Mine tanker går til karribien, det kaspiske hav og middelhavet, hvor vannet er krystallblått eller grønt, varmt og med deilig sandbunn. Der hvor man kan svømme med delfiner (been there, done that, bought the T-shirt :-)), få mye god mat og drikke samt opplevelser man ikke kan få her hjemme. Jeg klarer ikke å opparbeide den stemningen her hjemme uansett hvor varmt det er. Det kommer nok av at jeg elsker å oppleve nye steder. Steder hvor lukter er forskjellig, smak er forskjellig, mennesker og kultur er forskjellig og man kan få minner for livet.
My thoughts goes to The Caribbean, The Caspian Sea and the Mediterranean where the water is crystal blue og green, hot and with a wonderfull sandy floor. Where you can swim with dolphins (been there, done that, bought the T-shirt :-)), have great food and drinks and have experiences that you cannot have at home. I cannot create that mood here at home no matter how warm it is outside. I might be because I love experiencing new places. Places where the smell is different, taste is different, people and culture are different and where you can have memories for life.
Jeg tror at dersom jeg hadde penger nok og ikke var nødt til å arbeide, så hadde jeg nok reist mye mere, rent privat mener jeg. For å oppleve alle de stedene jeg har såååå lyst til å se.
I think that if I had enough money and did not have to work, I would have traveled a lot more, in private of course. To see all the places I sooooo want to see.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar