tirsdag 28. juli 2009

Elendig kundeservice / Bad customer service!!!


For ikke lenge siden så røyk internet-modemet vårt, og en telefon til Canal Digital fortalte oss at de kunne sende et nytt, men at det ville ta 10 dager, men for å korte ned ventetiden ville de sende en tekniker som kunne reparere det eller bytte det i løpet av 3 dager. Etter 3 dager ringte jeg å etterlyste teknikeren, og det viste seg at denne ikke var rekvirert for denne jobben ennå. Jeg måtte altså vente i totalt 13 dager for å få et nytt modem tilsendt. Hele huset var uten internett i disse dagene. Ingen unnskyldning fra selskapet.
Not so long ago, our Internet-modem dies, and a phonecall to cCanal Digital told me that they could send a new, but it would take 10 days. To shorten the waiting period they would send a technician that could fix the modem or change it within 3 days. Well after 3 days I called them again, and they had "forgotten" to order the technician, so the result was that I had to wait a total of 13 days to get my modem. The whole house was out of internet for this time. No appologies from the company.

I dag røyk min digitale TV-mottager. Kosta masse penger for ikke mange månedene siden og så sluttet den bare å virke. Gjett hva en telefon til Canal Digital førte til - en en gang - 10 dager før jeg får en ny, også denne skal sendes fra Sverige. Hva slags kundeservice er dette da, de er en av de største leverandørene av digitale sendinger i Norge, og kan ikke ha et lager her i landet, slik at kundene kan få litt kundeservice???
Today mi digital TV-receiver broke down. I spend a lot of money getting this just a few months back, and today it just stopped. Guess what a phonecall to Canal Digital resulted in - another time - 10 days before a new one is delivered, this time - like the last, from Sweden. What kind of customer service is this? They are among the bigges suppliers in Norway, and they cannot have a stock here to get the customers a little better service???

Tonen hos kundebehandlerne er heller ikke god, alle jeg har snakket med (uten unntak) har vært spydige og lite imøtekommende, og handler definitivt ikke ut i fra at "kunden har alltid rett" og tar heller ikke hensyn til at vi faktisk betaler for en tjeneste vi ikke får, i de dagene man er uten modem eller mottager. .
The tone with the customer handlers is not good at all, everyone I have talked to (without exeption) has been caustic and not at all forthcoming. And they are not working from the slogun "The customer is always right" and without consideration that I actually are paying for a service I do not get for the days it takes to get a new modem/decoder.

Selv om det er litt styr så skal jeg gjør det arbeidet som må til for å evt. bytte leverandør på begge tjenestene
Even if it is a bit of a hazzle, I will do the work, to try to get other suppliers for both services.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar