søndag 11. oktober 2009

Verdens tøffeste håndvekse / The greatest handbag


Under mitt besøk i Tallinn fikk jeg øynene opp for Braccialini vesker, og da spesielt linjen Tua by Braccialini. Hver modell har et helt unikt særpreg som beskriver situasjoner, steder eller miljløer. og jeg fant en som passer meg spesielt godt. Jeg regner med at de som kjenner meg er 100% enig :-)
During my visit in Tallinn I discovered the brand Braccialini handbags, and especially Tua by Braccialini. Every model has it own distinctive look that describes situations, places or special environments and I found one bag that fits me perfect. I count on that every one that knows me would agree 100%.

Jeg har skrevet mere om merket/more about the brand here....

Letingen etter denne spesielle vesken var hard og lang. De solgte ikke merket i Norge, og i Tallinn hadde de ikke denne modellen. Internet-søk sa at den ikke fantes på Ebay.com med den gav meg adressen til Braccialinis London-butikk, og de ville veldig gjerne sende vesken til meg. Men for det første var de ganske dyre og for det andre som kom en veldig dyr frakt(post-streik i UK) + norsk mva. på toppen. Prisen ble dobbel. Deretter logget jeg på Ebay.no og søkte i alle ebay-sider som har varer som kan sendes til Norge. Og sannelig fikk jeg ikke treff på Ebay.it. Jeg la sporentreks inn et bud, og etter 4 dager fikk jeg tilslaget og vesken ble ikke dyrere enn om jeg hadde kjøpt den i butikk i London, og det inkludert frakt.
The search for this handbag was hard and long. They did not sell the brand in Norway, and they did not have this handbag in Tallinn. Som internet-searches showed me that ebay.com did not have this bag, but it gave me the address to the Braccialini London-shop, and they would love to send the bag, but with expensive freight(UK postal services was on strike) and with norwegian taxes it would be twice the price. Then i logged on to Ebay.no and searched among all ebay-sites that contained articles that could be sent to Norway. And, waht do you know, I got a hit in Ebay.it. I added my bid, and after 4 days it was mine, and the price? Approx. the same as in the London Shop. And that includes the shipping.

Nå gleder jeg meg veldig til den kommer :-) Now I am really looking forward to get it in the mail :-)

PS! Jeg har også kjøpt årets første julepynt, mere om det siden ;-)
I have also bought this years first christmas decoration. More about that later ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar