fredag 23. oktober 2009

Mørketiden / The dark times

Dette er den "værste" tiden på året. Mørketiden har begynt, kulden slår inn i huset, og man må ha vinterklær når man går ut. Det er på denne tiden av året at man blir så trøtt, så trøtt. Hele tiden. Sover tungt om natten, det er tungt å våkne og det er tungt å holde seg våken.
This is the worst time of the year. The dark time has began, the cold temperature crawls into the house, and I have my winter clothes on when I leave the house. It is at this time you are soooo tired. All the time. Sleep like a stone at night, can hardly wake up in the morning and it is hard to stay awake during the day.

Jo da, jeg vet det blir bedre, men jeg trenger energi nå!!! Jeg skal lese mine bøker om prosjektledelse. Jeg skal forbedrede meg til kundemøter, og av og til ønsker jeg også å lese litt fiksjon. Men med en gang jeg begynner å lese, slår trøttheten innover meg. Det tar evigheter å komme igjennom et kapittel (i hvertfall av fagstoff).
Yes, I know it gets better, but I need my energy right now!!! I need to read my books about project management. I have to prepare for customre meetings, and some times I also want to read some fiction. But just as I start reading, I get soooo tired. It take for ever to get through one chapter (at least with the subject matter)

Det er ikke bare lesning som er et tiltak, alt er et tiltak nå. Jeg må ta meg selv i nakken i helgen. Jeg skal rydde i bedene ute, rydde i bilen, ta litt husarbeid og pakke til en liten rundreise i neste uke. Og dette er i tillegg til lesningen.
It is not only reading that are hard right now, eveything is hard now. I have to get a grip during the weekend. I have to clean out my garden beds, clean out my car, do some housework and pack for my roundtrip next week. And this is in addition to reading.

Jeg krysser fingrene og håper at man blir vant til kulden og mørketiden raskt, slik at man igjen kan "orke" å leve :-)
I cross my fingers and hope that I will get used to the cold and the darkness quite fast, so that I again, can "bare" living :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar