søndag 25. oktober 2009

Min første englevakt / My first shift as an Angel

Da var første vakt som By-engel er over, og jeg må innrømme at dette frister til gjentagelse. Jeg har allerede satt meg opp på en ny vakt. Utfordringen min er å finne vakter jeg kan ta med hensyn til jobben min.
My first shift as a City-Angel is over and I have to admit that I want to do this again. I have reserved another shift already. My biggest challenge is to find time that fits my work-schedule.

Når jeg kom på vakt lå noen og sov på kirkebenkene, andre satt og pratet, noen satt i ensom stillhet. Felles for alle er at de satte pris på å få være der. Som kirkevert(Engel) får man høre historier, le litt, vise medmennskelighet og sørge for at de som ønsker det, får fred. Ikke alle er stille og reflekterte, andre er utagerende og kontaktsøkende. Det er utfordrende, men kan samtidig være veldig stimulerende å få lov til å være en del av dette.
When I signed inn today, some visitors were sleeping on the church benches, other were talking and some just sat there in silence. The common factor for all of them was that they appriciate the fact that they were allowed to be there. As a church-host (Angel) you get to hear stories , laugh a little, show your humanity and make sure that those who want to, are left alone. Not everyone are silent and reflective, some act out and look for attention. It can be challenging but incredible stimulating to be allowed to be a part of this.

Fremdeles er kirken stengt flere netter i uken på grunn av for lite Engler til nattevakter. Dersom du kan være natte-engel, vet jeg det er mange besøkende som vil sette veldig stor pris på dette.
Still the church is closed several nights a week because there are not enough Angels for nightwatch. If you can be a night-angel, I know there will be a lot of visitors appreciating your effort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar