fredag 16. oktober 2009

Høstferie og lesing / Autumn vacation and reading


"Hele" Norge har høstferie, i allefall de som har små barn. Vi andre, som har gjort vårt plikt og oppdratt barn til å bli voksne, vi har ikke lengre automatisk høstferie. Derfor har jeg vært på jobb hele uka. Fordelen med det er at det ikke er trafikk på veien hverken om morgenen eller om ettermiddagen.
"All" of Norway has their autumn-vacation now, at least the ones with small children. The rest of us, that has done our dury, raising our children to be grownups, we does not automatically have the right to this vacation anymore. Thats why I have been working all week. The benefit with this is that there are not traffic, in the morning as well as in the afternoon.

Nå skal jeg kanskje ikke klage. Jeg har nettopp vært på en ukes spa-ferie jo :)
Vi har bestemt oss for å reise til huset vårt i Sverige denne helga, som en mini høstferie. Været er meldt veldig bra på lørdag, så kanskje man kan komme seg ut litt, en tur i skogen kanskje. La oss håpe, uten møte med en bjørn. Ellers så får vi vel besøk av Sverige-naboene og tar kanskje en øl eller to.
I guess I can't complain. I have just been on a weeks spa-vacation :-)
We decided to go to our house in Sweden for the weekend, as a mini autumn vacation. The weather forecast is very good, so it might be an excuse to go for a walk in the woods. Lets hope, without meeting a bear. Besides this we will probably get our Swedish neighbours over, and maybe have a beer or two.

Jeg skal også lese litt mere om Prosjektledelse i helgen. Da mandag er neste studie-samling i Drammen. Må prøve å komme ajour med lesningen. Kan være litt tørt innimellom, men jeg synes nå det er interessant jeg da :-) Tror egentlig jeg passer til å være student jeg.
I will try to read a bit more about Project Management this weekend. Monday is the next study-gathering in Drammen. I have to get ajour on my reading by then. It can be a bit "dry" but I think it is interesting.

Nå er jeg i gang med et par romaner også, og jeg har en som venter, men jeg får ikke lest så mye som jeg gjerne vil. Og selv om jeg av og til heller vil lese i disse enn faglitteratur, så har man da selvkontroll :-) Jeg skal nok komme igjennom alt etterhvert.
Right now I am also in the middle of to novels, and I have one on hold, but I do not get to read as much as I want. And even if I sometimes want to read these books instead of professional literature, I do have integrety enough to keep on the professional literature:-) I will get through it all eventually.

For de som ikke har fått det med seg. Jeg leser til Bachelor i Prosjektledelse på BI. Les mere om det her...
For those of you that does not know. I am reading for my Bachelor in Project Management at BI. Read more about it here... (only norwegian)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar