onsdag 21. oktober 2009

I dag ble jeg en Engel / Today I became an Angel

Nei da, jeg er ikke død, og jeg er ikke sanktifisert, men jeg har blitt med i en gruppe med andre Engler og dermed dermed også blitt Engel.
No, I am not dead, and I am not sanctified, but I have joined a group of Angels and therefore I am an Angel as well.

Jeg har i dag vært i samtale hos Kirkens Bymisjon, som har ansvaret for døgnåpen kirke-prosjektet i Vår Frues Kirke. Og for å klare å holde kirken åpen så mye som mulig er de avhengige av flest mulig Kirkeverter/Engler som kan være der for de som måtte komme innom kirken, 24 timer i døgnet.
Today I have been in a meeting with The Church Town Mission, that among other things, are resposible for the day and night-open church-project in Vår Frue Kirke. And to make this possible they need as many voluntariy Church-hosts/Angels as possible, so that those in need can have a church to visit 24 hours a day.
Jeg har min første vakt på søndag morgen. Jeg gleder meg.
I have my first shift sunday morning. I am looking forward to it.

Vår oppgave er å sørge for at alle føler seg velkommen og at de har noen å snakke med, en plass å hvile og en plass å tenke, finne fred. Kirken er åpen for absolutt alle som trenger en plass å komme til.
Our task is to make sure that everyone feels welcome and that they have someone to talk to, a place to rest and a place to think and to find peace. The church is open to everyone that needs somewhere to go.
Her kan du lese mere om Åpen Kirke-prosjektet. Read more about it (Only Norwegian)

Hvis du vil hjelpe til, ta kontakt med Kirkens Bymisjon Trondheim. If you want to help, contact Kirkens Bymisjon, Trondheim

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar