tirsdag 26. mai 2009

TV-serier

I dag tenkte jeg å slå fast en gang for alle, mine TV-vaner.
Today I would like to state, once and for all, my TV-habits.

Min tilståelse / My confession:

Jeg har aldri sett Desperate Housewifes, Lost, The Apprentice, Paradise Hotel, Gossip Girl, Brothers & Sisters, My Name is Earl, Nip Tuck eller Weeds. Jeg faller helt utenfor når folk snakker om disse seriene. En kollega av meg, mannlig sådan, takket i dag nei takk til ekstra jobb fordi han skulle se Desperate Housewifes :-)
I have never seen esperate Housewifes, Lost, The Apprentice, Paradise Hotel, Gossip Girl, Brothers & Sisters, My Name is Earl, Nip Tuck orWeeds. I am totally out of it when people talk about these series. A colleague of mine, male one, said no thanks to extra work today because he had to watch Desperate Housewifes :-)

Det er nesten slik at det ikke er akseptabelt å innrømme at man ikke følger med disse seriene, da ALLE ser på disse, og det er for meg merkelig, at folk har tid til å følge med på alt dette og i en slik fast syklus at de kan diskutere detaljene i alle sammen.
It feels like it is not acceptable to admin that I do not follow and watch all these series, because EVERYONE is watching, and it is for med weird that everyone has enough time on their hands to keep enough track of all of them to be able to discuss details.

Ikke misforså meg, jeg ser også mye på TV, men jeg tror aldri jeg har sagt nei takk til en avtale eller noe annet for en TV-serie. Jeg kan dog, la vær å ta telefonen når jeg ser en av mine favorittserier. Men jeg følger ingen av dem slavisk. Er det noen episoder jeg mister, så kan jeg alltids kjøpe DVD'n når den kommer, og se de når jeg har tid.
Don't misunderstand me, I too watch a lot of television, but I have never said no thanks to an appointment or anything else for a TV-series. I can though, not anwering the phone while I watch one of my favourite series. But I will never watch them slavish. Are the any episodes I miss, that I want to see, I can buy the DVD and watch in whenever I have time.

Så, hva er mine favorittserier/So what are my favourite series:


Så har jeg har serier som Gilmore Girls og Twin Peaks som tidligere favoritter.
And I have series as Gilmore Girls and Twin Peaks as earlier favourites.

Og i dag er det CSI Las Vegas sin tur, selv om det ikke er helt det samme siden Grissom sluttet :-) And today there is CSI Las Vegas thats up, even though it's not the same after Grissom left.

Jeg tror at årsaken til at jeg ikke kan følge med så mange serier helt slavisk er at jeg reiser mye i perioder, og ganske mye til tysktalende land, hvor alle tv-serier er dubbet til tysk. Jeg snakker ikke tysk :-(
I think the reason why I can't follow any series slavish, is because I am travelling a lot in periods, and a lot in German speaking countries, where all TV are dubbed to German. I do not speak German :-(

Men ingenting er bedre etter en sen kveld på byen natt til søndag, enn å krype ned i sofaen søndag formiddag med alle søndags-komediene, et flaske Fanta og litt junk-food.
But in the end, nothing is better, after a very late and moisture saturday night, than to crawl down in the sofa sunday morning to watch all sunday comedy-shows, with a bottle of Fanta and some junk-food.

Så jo da, ser litt på TV jeg også :-) :-)
So, yes, I do watch TV too :-) :-)

Tattoo-show? Vel, jeg bare elsker tatoveringer ;-) Tattoo-shows? Well, I just love tattoo's ;-)
Mere om det senere.......nå begynner CSI More about that later.......it is time for CSI

2 kommentarer:

  1. Huff, jeg husker jeg sa nei til en "date" en gang fordi jeg skulle hjem og se Jack & Jill...
    Traaagisk *ler*
    Er litt av en serie freak jeg da ^.^

    SvarSlett
  2. Husker Jack & Jill, det var en ganske koselig serie det :-) Regner med at "daten" ikke var så interessant da, etter som du sa nei :-)

    SvarSlett