søndag 10. mai 2009

Klokka er snart 11 søndag formiddag. Snart helga over, og jeg har kjørt Bjørn til flyplassen. Han skal nå arbeide seg rundt i Finmark med lastebilen, og deretter kjøre hjemover, slik at han er hjemme er på fredag.
The clock is turning 11am sunday morning. The weekend is almost over, and I have just driven Bjørn to the airport. Now he will work his way around Finmark and the turn the truck facing home, so that he can be home by friday.

Denne helga har vært kort. Bjørn kom hjem sent fredag kveld. Jeg hentet han på flyplassen. Lørdag formiddag kjørte vi til flyplassen for å hente svigermor og kjæresten for å kjøre de til Kaxås. Vel ankommet snudde vi kjørte hjem igjen umiddelbart (vel - etter en kort kaffepause hos Lennart og Eva) og var hjemme igjen ca. kl. 21.00. Dødsslitne. Det er en tur på totalt 500 km.
This weekend has been short. Bjørn arrived late friday night. I picked him up at the airport. Saturday we drove to the airport and collected my mother in law and her boyfriend to drive them to Kaxås, Sweden. Well arrived, we turned and drove home again immediately (well - after a short coffe break with Lennart and Eva) and we were back home at 21:00. Deadly tired. It is a total drive of 500 km.

Før Bjørn kom hjem på fredag tenkte jeg jeg skulle farge håret mitt. Jeg har allergier for hårfarve derfor var spenningen stor da jeg skulle prøve et "naturpreparat" som i følge ekspedienten var fint for personer som reagerer på "normal" hårfarge.
Before Bjørn arrived on friday, I thought I should color my hair. I have allergies for hair colors and I was therefore exited that i have found a "nature friendly" solution, that, according to the salesperson, would work great for people that reacted to "normal" hair coloring.

Dette er preparatet jeg prøvde / This i the solution I tired:


Du finner mere informasjon om det her / You'll find more information about it here (PS! site is in norwegian):


Vel, til alle dere hårfarge allergikere der ute....sorry, dette er ikke preparatet for dere. Mangelen på amoniakk var absolutt en positiv ting, men reaksjonen i hodebunnen uteble ikke. Beklager Astrid.
Takk gud for allergimedisin :-)
Well, for all you allergic people out there, this is not the product for you. The lack of ammoniac was absolutely a plus, but the allergic reaction on my scalp are definitely there. Sorry, Astrid. Thank god for allergy medicine :-)

Og det værste av alt, til tross for at jeg prøver, mine smerter og lidelser. Tror du Bjørn la merke til at jeg har gått fra blondine til brunette????? Selvsagt ikke :-(
And the worst of if all, in spite of all my effort, pain and suffering. Do you think Bjørn noticed that I have gone from a blonde to a brunett????? Of course not :-(

Brunetten / The brunett

Neste gang skal jeg prøve den nye 10 min. hårfargen Coloriste fra Schwarzkopf, for å se om den gir mindre reaksjoner,
The next time i will try the new 10 min. hair color, Coloriste, Schwarzkopf to see if less time gives less problems.

Dagens site melding, en gladmelding sådan. Jeg snakket med Tommy i går (etter en purring fra mamma(meg) på SMS :-)) og han trives fremdeles i Garden. De har lite fritid ennå. Men det beste av alt, han kommer hjem til 17. mai :-))
The last message todat (I believe), and a happy one too. I talked to Tommy yesterday (after a reminder from mom(me) on SMS :-)) and he is still enjoying his time in the Royal Guard. They do not have a lot of sparetime yet. The best of all is that he is comming home for the 17. mai (Norwegian National Day) :-))

Kos dere videre i helgen alle sammen / Have a great weekend still, all of you

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar