onsdag 13. mai 2009

Ferie / Vacation

Da er ferieplanene for sommeren spikret, og jeg har mye å se fram til. I år har jeg valgt å dele opp ferien i mange deler, slik at jeg har masse å se fram til :)
My vacation-plans this summer is now scheduled, and I have a lot to look forward to. This year I have divided my vacation into several parts, so that I have a lot to look forward to.

Jeg starter med en weekend + noen dager i Oslo sammen med Astrid i juni. Det skal være Norwegian wood-festival, og turen toppes med AC/DC-konserten den 15. juni.
I'll start with a a weekend and a few days in Oslo with Astrid in June. This is during the Norwegian wood-festival, and the trip will peak with the AC/DC consert the 15th. of June.

Etter noen uker på jobb, tar jeg 2 uker ferie igjen. Denne gangen skal Bjørn og jeg kjøres Vestlandet, hele veien opp til Trondheim. Dvs. at vi skal utforske litt av vårt eget land i sommer.
After working a few weeks, I am off on vacation again. This time Bjørn and I will drive up the westcoast of Norway, all the way up to Trondheim. This means that we will explore some of our own country this summer.

Her er noen bilder fra Vestlandet, here are a few pictures from the Westcoast




Så, tilbake til jobb i noen uker igjen, før vi skal på bryllup i Danmark. Vi tar selvsagt noen dager ekstra i forbindelse med dette. Hvor vi skal bl.a. på et minicruise fra Oslo til Frederikshavn, og et par dager i Flensburg/Tyskland. Flensburg er faktisk en veldig koselig by. Før vi drar til Fyn/Danmark for å feire bryllup in Bjørns familie.
Then, back to work for a few weeks again, before we are going to a wedding in Denmark. And of course we will take some extra days off connected to this. We are among other things taking a minicurise from Oslo/Norway to Frederikshavn/Denmark, and a couple of days in Flensburg/Germany. Flensburg is actually a very nice city. Then we leave for Fyn/Denmark for a wedding in Bjørns family.

Flensburg

Vi fortsetter turen med å kjøre over Danmark via Hillerød, og deretter videre til Sverige/Kaxås før vi kjører hjem.
Vi continue the trip, by driving over Denmark through Hillerød, and from there on to Sweden/Kaxås. Before we head home.


All denne kjøringen vil legge til ca. 5000 km. på bilen min i løpet av sommeren :-)
All this driving will add about 5000 km. to my car during this summer:-)

Siste del av ferien min dette året vil bli i Tallinn/Estland, hvor jeg skal på SPA-ferie sammen med Bjørns svigerinne. Dette blir i månedsskiftet september/oktober.
The final part of my vacation this year, will be in Tallinn/Estonia where I will go for a SPA-vacation with Bjørns sister in law. This will be in September/October.

Hva er dine ferieplaner? What are your vacationplans?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar