mandag 11. mai 2009

Jeg har en drøm / I have a dream

Jeg har mange drømmer og flere av dem omhandler reiser til forskjellige kanter av verden. Jeg simpelthen elsker å reise. Og har så lyst til å se andre deler av kloden vi bor på.
I have a lot of dreams and several of them contains travelling to different places of the world. I absolutely love to trave.. and I would like to se new places of this globe we are living on.

I tilfeldig rekkefølge, her er noen plasser jeg har så lyst til å oppleve:
In random order, here are som places I would like to experience:

1. Australia - and outback experience, see kangaroo's :-) About Australia
2. New Zealand - Lord of the Rings :-) LOTR
3. Romania - The land of Vlad Tepes/Dracula The footsteps
4. India - Reggie's Camel Camp - Sunrise in the desert Worth a look
5. Egypt - The pyramids about the pyramids
6. China - The Great Wall and forbidden city m.m. In general
7. Africa - a Safari would be great One of the sites
8. Iceland - bathing in the blue lagune I really want to
9. Italy - I just love the language What about Venice

Disse er på listen min over plasser jeg bare MÅ se før jeg pakker kofferten for godt. Og selvsagt så skal jeg reise mange andre plasser også, men disse er høyt oppe på ønskelisten min.
These places are sites i just HAVE to se before i pack my suitcase for good. And of course I will go a lot of other places too, but these are on the top part of my wishing list.

Tenk å få gå rundt i historiske omgivelser og bare vite at der gikk mennesker for hundre - ja enkelte tusenvis, av år siden. Nå er det riktignok ikke lov å klatre på pyramidene lengre, men man kan gå på den kinesiske mur, og jeg kan dra til Draculas slott og sitte i en gondol i Venezias kanaler.
Imagine walking around in the historic environment, and know that people walked here houndreds, yes thousands of years ago. Well, it is not allowed to climb the pyramids anymore, but I can walk on the Great Wall of China, visit Count Draculas castle and be seated in a gondola in the channels of Venice.

Jeg kan nesten ikke vente, en hel verden er der ute å venter på meg. Noen som har lyst til å være med? :-))
I can hardly wait, a whole world is out there waiting for meg. Anyone who want's to join me? :-))

Til neste gang / until next time

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar