søndag 29. november 2009

Begivenhetsrike dager / Eventful days

Det har vært noen begivenhetsrike dager siden jeg skrev siste innlegg. Og jeg skal oppsummere de litt her.
There has been some eventful days since the last time I posted something. I will summarize it here:

På fredag fikk jeg først min noe forsinkede bursdagsgave fra Bjørn, det var en SonyEriccson Jalou - mobiltelefon. Se bilde nedenfor. Dette er en liten telefon som jeg kan lett putte i lomma. Min andre telefon en, HTC Touch HD er litt stor for mange anledninger, men perfekt i jobbsammenheng :) Klikk på bildet for å lese mere om telefonen,
On friday I received my delayed birrthday-present from Bjørn. It was a SonyEricsson Jalou - cellphone. See below. This is a very small phone that I easily can put in my pocket. My other phone, a HTC Touch HD is a bit too big for a lot of occations, but perfect at work :-) Click on the picture to read more about the phone.

Når jeg var vel hjemme fra jobb, og hadde mottatt min bursdagsgave og satt denne til lading, startet jeg datamaskinen, for å bestille min nye mini bærbare PC. Min gamle tok kvelden for en tid tilbake og jeg har ennå ikke fått bestilt en ny. Nå var tiden kommet. Jeg kastet meg over internett og begynte å lete etter de som hadde min PC og med den batterikapasitet jeg ønsket. Og jeg fant, jeg så og jeg bestilte. Den kommer i løpet av uken her. Den PC'n jeg bestilte ser du nedenfor. Vil du vite mere: klikk på bildet.
When I was home from work on friday, and had received my present and started to charge the battery, I fired up my computer to order my new mini laptop. My old laptop died a quiet death some time ago, and I haven't ordered a new one yet. Now the time has come, and I logged on to the internet and started to look for companies that had my computer and the capasity I wanted: I found, saw and ordered. It will arrive during this week. You can see and read more about the computer below. Click on the picture.

Etter at PC'n var bestilt, stakk Bjørn ut en tur, og jeg sank sammen i sofaen og bare nøt og slappe av etter en hektisk og slitsom uke. Klokka 8 fredag kveld var vi på plass hos Gunn og Bjørnar hvor vi var invitert på Taco og øl. God mat, god drikke, godt selskap og masse prating. Og vi la litt planer for nyttårsaften. Det skal bli koselig. Vi avsluttet kvelden utpå natten og Gunn kjørte oss hjem.
When the computer was ordered, Bjørn went out for a while and I fell down on the sofa and just relaxed for a while after a long and hectic week. At 8 pm on friday we entered the home of Gunn and Bjørnar where we were invited for Taco and beer. Good food, good drinks, good company and a lot of talking. We alson made plans for New Years Eve. It is going to be fun. We ended the evening sometime at early night, before Gunn drove us back home.

På lørdag tok vi bussen ned til byen, før vi gikk opp til Gunn og hentet bilen, og brukte resten av dagen på å reise rundt på forskjellige butikker og handle. Vi kjøpte mat, utelamper (med detektor) blomster og granbar til adventskransen vår. Vi startet adventsopprydding/dekoreringen men ble ikke helt ferdig. Skal nok bli ferdig tidlig i dag. Men jeg fikk nissene mine ut. Fikk ikke talt dem i år, men jeg tror det er rundt 60 i alt. De sitter på pianoet og på Bjørns gamle Amerika-koffert.
On saturday we took the bus down town, before we walked up to Gunn and got our car. And we spent the rest of the day shopping in different stores. We bought food, outdoor lamps flowers and fir-tree branches for our advent wreath. We started the advent cleanup/decoration but did not finish completely. I guess we will today. But I did get my santas out. Didn't count them all but I think it is around 60 all in all. They are located on our piano and Bjørns America-trunk.

Dette er min aller første nisse som jeg fikk da jeg jobbet som internbud i Adresseavisen i perioden 1981 - 1983. Den er laget av Gerd Grønningsæter som var en stor nissemaker på den tiden.
This is my first Santa that I got when I was working as an internal messenger in Adresseavisen during 1981 - 1983. It is created by Gerd Grønningsæter that was a big Santa-maker around that time.

Til slutt en liten trist nyhet. Jeg fikk også nylig vite at et par som står meg veldig nær, og hvor jeg er veldig glad i begge to, har bestemt seg for å skilles. Dette gjør meg usigelig trist. Jeg håper de klarer å finne fram til hverandre igjen. Jeg tenker på de hver dag.
In the end some sad news. I recently got the news that a couple that is very close to me, and where I love both of them very much, has decided to get a divoce. This makes me really sad, and I hope there is a chance that they can find the way back to eachother again. I am thinking about them every day.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar