torsdag 26. november 2009

Bursdag / Birthday


I dag har jeg bursdag, 42 år gammel/ung (stryk det som ikke passer), og feiringen startet da jeg våknet.
Today is my birthday, 42 years old/young (remove the one that does not fit) and the celebration started when I woke up.

En gang i året lager min kjære frokost til meg, og det er på bursdagen min. Da står frokostbordet dekket når jeg kommer ut av dusjen. Med Norsk flagg, nystekte ciabatta, smilende egg og en nydelig rosebukett med røde og hvite roser, var det som møtte meg. Til og med mamma var "skremt" opp av sengen og kom opp å spiste frokost sammen med oss.
Once a year my beloved one cooks me breakfast, and that is on my birthday. Then everything is ready when I get out of the shower. With flags, fresh baked ciabattas, smiling eggs and a beautiful rosebouquet with white and red roses. Even ,my mom was "forced" out of bed to have breakfast with us.

Når jeg kom på jobb, litt forsinket i dag, så var kontoret behørig dekorert med serpentiner og plakat på døra hvor det sto at jeg har bursdag, men at det ikke skal feires før i morgen (fredag), da vi skulle feire 30-årsdagen til Tor Audun i dag.
When I arrived work, a bit late today, my office was properly decored with streamers and a poster at the door where it says that I have a birthday, but it is not to be celebrated tomorrow(friday). We were celebrating Tor Auduns 30th birthday today.

Noe som var veldig koselig i dag var at det plutselig dukket opp 3 gamle kolleger på kontoret, dvs. folk jeg jobbet sammen med på min tidligere arbeidsplass. De kom innom for å ønske meg Gratulerer med dagen. Kjempekoselig :-)
Something that was very nice today was that 3 of my former colleagues showed up at the office. That is people I work with at my earlier workplace. They came by to with me happy birthday. That was very nice :-)

Og så må jeg nevne alle de hyggelige SMS'ene og Facebook-meldingene jeg har fått i dag. Og begge mine beste venninner husket bursdagen min i år. Det tror jeg faktisk er første gang ;-) Dvs. at begge husket det.
Det har i det hele tatt vært en koselig dag med mange hyggelige hilsner fra venner og familie. Og flere telefonsamtaler.
And I have to mention all the nice SMS's and Facebook-messages I have received today. and both my best friends remembered my birthday today. I actually think that is the first time ;-) That both of them remembered. It has been a very nice day with a lot of greetings from friends and family, and several phonecalls.

I kveld spanderte Bjørn middag på meg på Big Horn steakhouse, hvor jeg fikk nydelig indrefilet. Det var skikkelig koselig det også :-)
And Bjørn bought me dinner at Big Horn SteakHouse, where I had a wonderful Tenderloin. It was really nice as well :-)

Nå er jeg i gang med å bake kake, som jeg skal ha med på jobb i morgen.
Now I am baking a cake, that I will bring to the office tomorrow.

Gaver: Så langt har jeg fått penger. Gave fra Bjørn får jeg kanskje i morgen.
Gifts: So far I have received money from everyone. My gift from Bjørn I will probably receive tomorrow.

Dagens eneste nedtur er at jeg ikke har hørt fra Tommy, men jeg tror han er på utmars. Satser på at han ringer i løpet av helgen.
The only thing on the downside is that I haven't hear from Tommy. But I think he's out in the field. I hope he calls during the weekend.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar