tirsdag 3. november 2009

For 3. gang / For the third time

Jeg er på vei til å bli syk, igjen. For 3. gang denne høsten. Føler at jeg også denne gang berger rimelig bra, med litt feber, vondt i halsen, svikende stemme etc. Det vil si, jeg tror ikke jeg har svine-influensa denne gangen heller :)
I am getting sick, again. For the third time this autumn. I feel that I, this time too, is going to manage just fine, with some fever, aching trouth, failing voice etc. That means, I do no think it is the swine-flu this time eighter.

Men jeg er rimelig lei av at jeg ikke kan holde meg frisk. OK, så er jeg ofte ute å reiser, og menger meg med store mengder folk. Men før jeg sluttet å røyke (7-8 år siden) var jeg aldri syk. Ble aldri smittet av noe. Etter at jeg sluttet å røyke, ble jeg plutselig mottagelig for sykdom og vektøkning. Kan noen forklare meg hvilke fordeler jeg hadde med å slutte å røyke?? Ikke kan jeg spise hva jeg vil lengre, jeg blir oftere syk og jeg legger på meg. OK, så slipper jeg kanskje hjerte og kar-sykdommer, men det hadde vært greit å slippe alt det andre også.
I am quite sick of the fact that I cant seem to stay well. OK, I am travelling a lot, and spend quite som time in huge crowds. But before I stopped smoking (7-8 years ago) I was never sick. I never caught anything. After I stopped smoking, I suddenly got all kind of flues and colds and I started to gain weight. Can someone tell me the advantages for stop smoking?? I cant eat whatever I want anymore, I get more often sick and I gain weight. OK, I will hopefully not have any cardiovascular diseases, but it would have been nice to not have to deal with all the other stuff as well.

Jeg vil krysse fingrene for at jeg ikke blir veldig syk denne gangen heller. Har så mye jeg skal gjøre at jeg ikke har tid til å være syk.
I will cross my fingers that I will not get that sick this time eighter. I have so much to do, I have no time to get sick.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar