fredag 4. september 2009

Endelig / Finally

Som faste lesere har fått med seg, så er det nå en tid siden jeg nevnte at jeg hadde inngått avtale om å kjøpe en motorsykkel, men på grunn av hektisk reisevirksomhet og sykdom så har jeg ikke klart å få tak i sykkelen. Men i går, fikk jeg endelig overtatt sykkelen og kjørt den for første gang.
As my regular readers allready know: A while ago i made an agreement to take over a motorbike, but because of hectic travelling and illness I haven't been able to get a hold of it. But yesterday, I finally had the takeover, and was able to ride the bike for the first time.

Må innrømme at det var litt ekstra spennende siden det sikkert er 10 år siden jeg har kjørt stor motorsykkel, og jeg måtte kjøre noen runder på parkeringsplassen før jeg lot det stå til og kjørte ut i trafikken. Det gikk bra da :-) Og det føltes herlig!!!!
I have to admin that is was a bit exiting, since it probably is 10 years since I have been on a heavy motorbike, and I had to ride a few rounds on the parkinglot before I headed for the traffic. It went well :-) And it felt great!!!

Jeg brukte hele første kjøretur på å "lære" meg selv å kjøre igjen. Opp og ned Bjørndalen (veldig svingete vei), inn og ut av lyskryss, og jeg er overrasket over hvor bra det gikk ;-) Det er omtrent som å lære å sykle, du glemmer det ikke. Giringen var helt på plass, bremsing og sviging og å ligge over gikk som en drøm. Jeg er klar til å komme meg ut på veien. Bare været blir bra!!
I used my first ride to "train" myself again. Up and down Bjørndalen (very curvy road), in and out of traffic lights and I am surprised on how well it went ;-) It's like learning how to bike, you never forget. The gearing was right there, breaking and turning and laying over in curves went like a dream. I am ready to hit the road again. I am just waiting for the weather!!

Kjørte også innom ei venninne for å vise fram vidunderet. Jeg kjørte vel på noen 10 talls kilometer før jeg parkerte sykkelen. Skulle gjerne kjørt mere, men 1. Jeg er syk, 2. Jeg skulle hente Bjørn på flyplassen - og han nektet å bli hentet på motorsykkel.
Drove by a friend to show off my wonder. I added some 10's of kilometers before I parked the bike. Would have loved to drive more but 1. I am sick and 2. I was supposed to pick Bjørn up at the airport, and he absolutely refused to be picked up by a motorbike.

Håper på finvær i morgen, så skal jeg ut å kjøre mere. Bilde av meg på sykkelen kommer senere.
I am hoping for good weather tomorrow, and I will ride some more. Picture of me on the bike will be added later.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar