torsdag 17. september 2009

Project Management 2, day 1

Som flere av dere vet hadde jeg første skoledag i dag. Første dag på Prosjektledelse 2, og denne gangen i Drammen. Ser ut til at det skal bli mye kjent stoff fra del 1, men at vi skal mere inn i dybden av stoffet. Jeg kjenner at det kan bli lange dager, ikke fordi stoffet er kjedelig, men at det er noe kjedelig presentert.
As several of you know, I had my first day at school today. First day of Project Management 2, and this time in Drammen. It seem like it will be a lot of the same material as in PM1, but more in depth of it. I feel it might be loooong days, not because the stuff is boring, but because of the way it is presented.

Jeg har lært at man lærer best ved

1. Høre
2. Se/Visualisere
3. Gjøre

I dette tilfellet er det kun å høre. Det blir med andre ord litt tørt. Jeg får lese meg opp litt selv før neste samling, og prøve å visualisere det hele selv. I del 1, som ble avholdt i Trondheim, hadde vi mere visuelle effekter og en lærer som bød på mere av seg selv og sine erfaringer, og som klarte å få i gang flere livlige diskusjoner. Denne læreren klarer ikke helt å engasjere, hverken oss i sin presentasjon, eller oss i diskusjoner.
I have be tought that you learn best by:

1. Listen
2. Look/visualize
3. Do

In this case there is almost just listening. It is, as you can understand, a bit "dry". I have to read up by myself before the next gathering, and try to visualize it, myself. In part 1, that were held in Trondheim, we had a lot more visual effects and a teacher that gave more of himself and his experiences, and managed to get us to livly discuss the topics. The teacher we have now cant seem to do that, in his presentation or in discussions.

Så i bunn og grunn, det er det samme som det har vært i alle år på skole, fra barneskole til ungdomsskole, til videregående og universitet og nå også i etterutdanningen. Det kommer helt an på læreren. Jeg håper det blir bedre ved neste samling.
Basically, there is the same problem as it has been on schools always, from elementry school to junior high, highschool, collage and university. It depends on the teacher. I hope it will get better till the next gathering.

Jeg lærer uansett, og vil uten problemer komme meg gjennom stoffet, men det hadde vært morsomt å føle at man ble engasjert også.
I'll learn anyway, and will without problems get through the stuff, but it would have been nice to feel excited.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar