søndag 6. september 2009

For mye / Too much

Jeg har altfor mye. Alt for mye til at jeg kan bruke det opp selv. Og jeg har kjempedårlig samvittighet for å kassere så mye som så gjerne kunne vært brukt og gledet mange.
Hva jeg snakker om?? Frukt!!! Jeg har hagen full av frukttrær, 3 forskjellige epletyper, 3 forskjellige plommer og flere kirsebær trær. Jeg har visstnok også et morell-tree.
I have way too much. Way too much for me to spend/use all of it myself. And I feel really bad to throw it all away when a lot of people could have used it. What I am talking about?? Fruit!!! I have a garden full of fruit-trees: 3 different appletrees, 3 different plum trees, several bitter cherry trees and I even have some sweet cherries.
I dag var jeg igjen ute i hagen og samlet sammen alt som var falt ned på bakken av epler og plommer. Alt gikk i kompostbingen. Som sagt - jeg har 3 typer epler og ingen jeg liker særlig godt. De kan brukes til eplekaker, men hvor mange eplekaker kan jeg bake. Så langt i år har jeg ikke noe. Regner med at mamma tar ansvar og baker litt når hun kommer hjem :-)
Today I was out in the garden and collected all the fruit that was on the ground, both apples and plums. Everything was put in the compost crate. As said - I have 3 different kinds of apples, but none of them to my liking. They can very well be used in apple pies, but how many can a girl bake? So far this year - none. I am hoping my mother will take the responsibility and bake when she gets home.
Men jeg elsker plommer, og alle de 3 typene jeg har er veldig gode, og de er modne rett etter hverandre, slik at vi har ferske plommer i lang tid.
But I love plums, and all of the kinds we have are very good, and the best thing is that they are finished just after eachother, so we got plums for a long time.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar