søndag 13. september 2009

Back to school


I uken som kommer har jeg skolestart igjen. Denne gangen skal jeg gå steg 2 av 3 på Prosjektledelses-studiet på BI, på vei mot en bachelor grad i Prosjektledelse. Del 2 skal jeg ta i Drammen, da de tydeligvis har problemer med å fylle opp disse kursene i Trondheim. Jeg håper jeg får tatt del 3 i Trondheim til neste høst.
This week I am going back to school again. And this time I am taking step 2 of 3 of the Project Management-study on BI, on my way to a Bachelor in Project Management. Step 2 is going to be done in Drammen, because they cannot fill the class in Trondheim. I hope step 3 is due in Trondheim next autumn.

Det er rart med det å begynne på skole i voksen alder, man er liksom mye mere motivert og det er faktisk morsomt å lære nye ting. Kan ikke si at eksamener er morsomme, men læringsprosessen er morsom. Jeg har alltid satt pris på å lære nye ting. Dette er bare lærdom satt i system.
It strange the fact that when you go to school as an adult, you are a lot more motivated to study and it is actually fun to learn new stuff. I cannot say that exams are fun, but the learningprocess is fun. I have always loved getting more knowledge, this is just structured learning.

Når jeg nå skal til Drammen for første skoledag, er det bare dumt hvis jeg ikke benytter anledningen til å slå det sammen med et par kundebesøk. Dette medfører da at jeg skal til en kunde i Stokke på tirsdag og en i Sandvika på onsdag, før skole på torsdag. Jeg kommer hjem sent torsdag kveld. Mamma blir hjemme å tar vare på dyra og huset.
When I am going to Drammen for my first day of school this year, I would be stupid not to visit a customer or two at the same time. This means I am going to a customer in Stokke on Tuesday and another one in Sandvika on Wednesday, before school on thursday. I will be home late thursday. And my mom will stay at home to take care of the animals and the house.
Jeg gleder meg til første skoledag, og så skal jeg treffe igjen i hvertfall èn person jeg gikk på step 1 med.
I am looking forward to my first day at school, and I am seeing at least one of the persons I went to step 1 with.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar