mandag 21. september 2009

Kino / Cinema / Movies

I går fikk vi endelig tatt oss sammen og dratt på kino. Denne gangen for å se Harry Potter og Halvblodsprinsen før den ble tatt av plakaten. Denne filmen var adskillig roligere enn den forrige filmen, og på en måte var vel det litt bra. Men jeg skjønner at de bygger opp til den siste filmen i serien som sikkert kommer om et års tid.
Yesterday we finally got a grip, and went to the movies. This time to see Harry Potter and the Half Blood Prince before it was taken down from the billboard. This film was a lot more quiet than the last one, and somehow I liked it. But I understand that they are building a plot for the last movie, that probably will be released next year.


Før kinoen var vi ute å spiste middag på Bakgården (gamle Viseverten), som nå har blitt tapas-restaurant. Vi spiste ikke tapas - men Pizza. Og den italienske Pizza'n deres var veldig god. Blant de beste jeg har spist faktisk. Deretter vandret vi rundt i byen, Bjørn tok en kaffe på Krambua, før vi satte kursen for kinoen.
Before the movie we went out for dinner at Bakgården (The backyard), that has become a Tapas-restaurant. We did not have Tapas, but pizza. ANd I have to say that their Italian Pizza was excellent. Among the best ones I had actually. After dinner we walked around the city before Bjørn had a cup of coffe at Krambua before we headed for the movies.


Jeg har tidligere skrevet om Stieg Larssons triologi, og om filmatiseringen av bok 1. Nå er bok 2 på kino til blandede kritikker. Og med tanke på min reaksjon på den første filmen må jeg si at jeg er ganske spent på denne filmen. Når har det jo gått litt lengre tid mellom bok og film, men jeg har ganske god hukommelse :-) Skal prøve å få sett denne også - i løpet av uken.
I have previously written about Stieg Larssons triology, and about the film based on book 1. Now book no. 2 is on the movies with mixed reviews. And with my reaction on the first movie in mind, I am more than a bit anxious on this movie. Well, it is a bit longer between book and movie this time, but I do have a pretty good memory :-) I will try to see it this week.

Jeg skal holde dere oppdatert. I'll keep you posted.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar