mandag 7. september 2009

Spise med Bjørn / Eating with Bjørn

I dag har jeg faktisk sett samboeren min, Bjørn. Han kom hjem i går kveld og dro videre i kveld. Før jeg slapp han av på flyplassen så var vi på restaurant å spiste god mat. Var på Stjørdal og spiste på en restaurant jeg tror het Naboen. Det var en mexikansk restaurant rett over gaten til Bamses Pub.
Today I have actually seen my boyfriend/partner/co-habitant Bjørn. He came home last night, and left again this evening. Before i dropped him off at the airport we went to a restaurant where we had some delicious food. We went to Stjørdal and ate at a restaurant I think was called "Naboen" (The Neighbour). It was a mexican restaurant just oposite Bamses Pub.
Det var noen språkproblemer fordi vår første kelner ikke snakket særlig godt norsk eller engelsk. Noe som gjorde at vi fikk en annen kelner. De aller fleste forrettene hadde skalldyr i seg, og som allergiker spurte jeg om det var mulig å få noe så enkelt som hvitløksbrød. Men det var faktisk veldig vanskelig. Det endte med at jeg sa at jeg ikke ville ha noen forret. Dette igjen resulterte i at Bjørns forrett også ble kansellert - ikke helt etter planen.
There was some language barriers because our first waiter did not speak norwegian or english very well, which resulted in a new waiter. Almost every starter had some kind of shellfish included, and as an allergic I asked if there was possible to just get some garlicbread. It was not possible at all. Well I cancelled all orders for starters for me - with the result that they also cancelled Bjørns starter, that was not our intention.

Vi fikk til slutt hovedretten. Bjørn: Chilli con Carne, Meg: Gruyere-biff med fløtesaus. Og jeg må si at maten smakte fortreffelig og porsjonene var store. Bjørn spiste en stor del av min. Så til tross for språkproblemer og mix med bestillingene så kan jeg absolutt anbefale restauranten. Og dyrt ble det heller ikke. Under 500 kr. for 2 personer inklusive drikke (1 øl) og kaffe og nacho's som teaser fra køkkenet.
In the end we received the main course. Bjørn: Chilli con Carne, Me: Gruyere-steak with creamy sauce. And I have to say that the food was excellent and there was a lot of food. Bjørn actually had a lot of mine. So, in spite of language problems and mix with the starters, I can recommend this restaurant. And it was not expesive eighter. Less than 500 kr. for 2 incl. drinks and coffe and with nacho's as a teaser from the kitchen.

Det er verdt en tur - It is worth a trip

Nå er det nesten 2 uker til jeg ser Bjørn igjen.....
Now there is almost 2 weeks until I see Bjørn again......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar