tirsdag 9. juni 2009

Wonderful Chinchilla's

Villmus (Wildmouse)

Igjen tenkte jeg å vie et blogginnlegg til flere av mine dyr. Denne gangen Chinchillaene mine :-) Chinchillaer er dyr som stammer fra Andesfjellene i Sør-Amerika. På grunn av den vakre pelsen ble de nesten utryddet i vill tilstand. De blir et mere og mere vanlig innslag i Norske hjem som kjæledyr.
Once again I will write about some of my animals. This time the Chinchilla's. Chinchillas origin is the Anders mountains in South America, and because of their beutiful fur, they were almost endangered from their wild habitats. Today they are more and more commen in Norwegian homes as pets.
Snillmus (Gentlemouse)

De er veldig aktive, noe som gjør at de må ha god plass i buret sitt, og de bør også få komme ut(i huset) å løpe litt rundt med jevne mellomrom. De lever i flokker i vill tilstand og jeg valgte derfor å ha 2 sammen, slik at de har noen å dele hverdagen sammen med. Og når jeg ser de 2 jentene mine sammen er jeg veldig glad for det. De sover tett sammen, ofte den ene oppå den andre. Av og til krangler de høylydt om hvem som skal ligge oppå hvem. De er såååå nydelig når de sover sammen.:-)
They are very active, and this means they have to have a lot of place in their cage, and they also ned to be let out (inside the house) now and then. They live several chinchillas together in the wild, and thats why I chose to have 2 of them, so that they have something to spend their life with. And when I see my to girls together I am so happy I made that choice. They sleep very tight, ofte upon eachother. And sometimes they even fight about who's gonna be on top. They are so georgeous when they sleep together :-)
I woke them up with the flash

Mine 2 heter Snillmus og Villmus og begge kler sine navn perfect :-) Og hvem kan motstå Villmus når hun står og holder i sprinklene i buret når jeg står opp om morgene og bare venter på å få komme ut og løpe rundt i morgenkåpen min :-)

My chinchillas are called Villmus(Wildmouse) and Snillmus (Gentlemouse) and the names becomes them well. And who can resist Villmus when she is holding the bars of her cage when I wake up in the morning, just waiting for me to let her out to run around inside my robe :-)

Her kommer noen flere bilder. Here are more pictures.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar