onsdag 10. juni 2009

Don Quijote


Nå har jeg bestemt meg, etter flere års venting skal jeg nå hoppe i det med begge ben. Jeg skal begynne å lese Don Quijote. Boken hvor uttrykket "slåss mot vindmøller" oppstod. Boken om mannen med livlig fantasi og en kanskje tvilsom mental helse.
I have finally decided, after several years of waiting, to jump into it with both legs. I am finally starting to read Don Quijote. The book where the phrase "Fighting windsmills" origin. The book about the man with a vivid imagination and a questionable mental health.

Erfaringsmessig, når jeg setter i gang med gamle klassikere, er det tregt å komme i gang, men når historien først får tak i meg, slipper den ikke taket før lenge etter at boken er ferdiglest. Jeg håper også det skjer denne gangen.
From experience, when I start reading old classics, it is nomally a kind of a slow start, but as soon as the story catches me, it won't let go for a long time after I have finished the book. I hope this happens also this time.

Jeg vil prøve å holde dere oppdatert underveis. I will try to keep you updated a long the way.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar