torsdag 4. juni 2009

Hamburg Tyskland / Germany

Da er jeg hjemme igjen. Etter å ha vært i Hamburg siden mandag kveld. Jeg ankom Hamburg i solskinn og 18-20 grader, og var på hotellet i 10-tiden. Jeg trenger litt tid når jeg kommer fram, hvorenn det er, til å roe meg ned slik at jeg får sove. Normalt gjør jeg dette med litt lokal TV-kikking, men ikke i Tyskland. Dere skjønner, jeg kan hverken snakke eller forstå tysk. I hvertfall ikke mye, og alle TV-kanaler i Tyskland er dubbet på tysk. Dvs. alle film og TV-stjerner i hele verden snakker tysk. Og jeg er sikker på at de bare har 4 dubbere, for jeg synes alle snakker likt :-)
Finally home again. After beeing in Hamburg since monday evening. I arrived Hamburg in sunshine and 18-20 centigrades, and landed at the hotel around 10pm. I alwa need some time to wind down whereever I travel, to be able to sleep. And normally I do this by watching TV, but not in Germany. You see, I cannot talk German, OR understand it. At least not a lot, and all German T-channels are dubbed. This means that all movie and TV-starts of the world, talks German, and I am sure they only have 4 dubbers, because I thing everyone sounds the same :-)

Arbeidsmessig hadde vi 2 dagers workshop for å flytte en kundes database og webservicer fra Danmark til Hamburg, og vi fikk gjort omtrent det vi skulle. Gruppen besto av en Svensk, Dansk, Nederlandsk, Norsk og 2 Tyskere på deltid. Og dette var en gjeng med humor, sånn at vi hadde det veldig morsomt også - innimellom.
Workwise we had a 2 day workshop to move a clients database and webservices from Denmark to Hamburg, and we did what we intended to do. The group contained a Swede, a Dane, Norwegian, a Dutch and 2 Germans part-time. And this was a group with a great sense of humour, and we had a lot of fun - in between.

Om kvelden var vi ute på restaurant inne i Hamburg by. Vår Svenske vert hadde fått anbefalt en restaurant som het Turnhalle St. Georg. Nydelig restaurant med god mat. Kan absolutt anbefales. Men er du som meg, og simpelthen elsker Creme Brulee, ikke bestill denne. Det var forsåvidt godt nok, men ikke Creme Brulee som den skal være. Eneste skuffelse. Veldig sulten - ta en T-bone - du blir garantert mett!!!!!
The evening was spent on a restaurant in Hamburg city. Our swedish host was recommended a restaurant called Turnhalle St. Georg. A beautiful restaurant with very good food. I absolutely recommend it. BUT, if you are like me, and simply love Creme Brulee, do not order this one. It was good enough, but had nothing to do with a traditional Creme Brulee. This was my only downpoint. If you are very hungry, try a T-bone steak, you will not leave hugry!!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar