lørdag 20. juni 2009

Diesel Dahl's BBQ og Ronny Le Tekrø

Så var nok en konsertkveld unnagjort. Dette var kanskje mere en fest med musikk enn en konsert. Men skal man klassifisere det som en konsert, så var det årets artigste. Jeg traff masse kjentfolk, noen jeg ikke hadde sett på årevis, noen jeg ikke husker navnet på, noe jeg ikke ville møte og mange jeg hadde lyst til å møte.
Then it was concert-evening again. This time it was probably more a party with music rather than a concert. But if I classify it as a concert, it was THE concert where I had the most fun this year. I met a lot of people I know. Some I haven't seen in years, some who's name I still don't remember, someone I didn't want to see, and a lot of people I wanted to meet.

Så fikk vi jo se alle de gamle heltene opptre. Rockerne fra 80-tallet. Og jeg slutter aldri å forundre meg over Ronny Le Tekrø og hans måte å traktere gitaren på. Ikke rart han er kåret til en av verdens beste kult-gitarister av magasinet Guitar world. Jeg har faktisk opplevd han live en gang før. Den gangen på Veita Scene, hvor han hadde konsert sammen med Terje Rypdal, en kjent norsk Jazzgitarist. Det var antagelig den aller beste gitaropplevelsen jeg noen gang har hatt. Hvis du noen gang får mulighet til å høre disse 2 sammen, løp og kjøp.
And finally we got to see all the old Hero's on stage. All the rockers from the 80's. And I never stop to me amazed by Ronny Le Tekrø and his way og handling the Guitar. no wonder he's been voted one of the greatest cult-guitarist f the world by Guitar World Magasine. I have actually heard him live once before. That was at Veita Scene, where he had a concert togheter with the famous Jazzguitarist Terje Rypdal. This was probably one of the most amazing concert experiences I have had in my entire life. If you ever get a chance to see these two together. Do not hesitate!

Her kommer noen bilder fra festen i går. Here are som pictures from yesterday.





















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar