mandag 8. juni 2009

Outside my window

Utenfor mitt vindu finnes mye rart, men det jeg ønsker å vise dere i dag, er vårt kjære tårn, Tyholttårnet. Dette ser jeg utenfor mitt vindu hver dag, og det står så rakt og flott i all slags vær, noe som bringer meg til årsaken årsaken til at jeg velger akkurat denne utsikten.

Det er fantastisk flott vær, som dere ser på bildet som ble tatt i formiddag. Skyfri blå himmel, solen skinner, gresset er grønt og alt er bare vakkert.

Beklager, glemte jeg å si at temperaturen på dette tidspunktet var steget til astromiske 9 grader. Det ser ut som sommer, men det føles definitivt ikke slik.

Outside my window you can see a lot of strange stuff, but what I want to show you today is our beloved tower, Tyholttårnet. This is what I see outside my office window every day, it is standing tall out there in all kinds of weather. Which brings me to the reason why I selected this specific view today.
The weather is wonderful, as you can see on this picture taken this morning. Clear blue sky, the sun is shining, the grass is green and everything looks beautiful.

Sorry, did I forget to mention that the temperatures on the time of the picture was astronomically high on 9 centigrades. It looks like summer, but it most definitely does not feel like it.

Skulle gjerne sagt at dette var en engangsforeteelse men det ville vært løgn. Sånn har vi det her i Trondheim på 63 grader nord. En dag har vi 9 grader, neste dag 20, før det igjen kan snø litt senere i uken. Det er litt facinerende, men egentlig litt slitsomt :-)
I would have liked to say, that this is a one-time event, but that would have been a lie. This is how it is to live in Trondheim, 63 degrees up north. One day we have 9 centigrades, the next 20, before we get snow later down the week. It is fascinating of course, but exhausting as well :-)

Reiser snart på en langweekend i Oslo, hvor det er meldt 20-22 grader hele weekenden.
I am soon leaving for an extended weekend in Oslo, where it is forcasted 20-22 centigrades all weekend.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar