onsdag 20. oktober 2010

Lofoten

Jeg har vært nordaførr siden fredag morgen. Hvorav fredag, lørdag og søndag ble tilbragt hos min far i Mørsvikbotn. En liten bygd ca. 80 kilometer nord for Fauske. Lang ut i ingenmannsland faktisk. Idyllisk plassert innerst i en fjord, med majestetiske fjell omkring på alle sider.
Vi hadde ei koselig helg sammen med pappa og hans kone Solbjørg.
I have been up north since friday morning. I've spent Friday, Saturday and Sunday with my father in Mørsvikbotn. A small village about 80 kilometers north of Fauske. Way out in nowhereland. Idylicalli place in teh deep of the fjord, surounded by majestic mountains on all sides. We had a nice weekend with my dag and his wife Solbjørg.
Søndag kveld, satte jeg kursen for Bodø, og flyet som skulle bringe meg ut til Lofoten for første gang i mitt liv. Ikke som turist men på jobb. Så jeg var fullt klar over at det jeg fikk sett av Lofoten var fra bilvinduet eller kontorvinduet, i og med at det er mørkt om morgenen og kvelden nå, men jeg fikk da noen bra bilder, tatt utenfor firmaet jeg jobbet for.
Sunday evening, I headed for Bodø and the plane that would bring me out to Lofoten for the first time in my life. Not as a tourist but for work. I was fully aware that what I would see, I would see from a car of an office window, because it was dark in the morning and early evening. But I managed to take a few pictures from where I worked.
Jeg må komme meg ut dit en gang, når jeg har fri, bare for å oppleve den fantastiske naturen, de spisse fjellene, havet som slår inn over de værbitte bergene, og hus og samfunn som klamrer seg til dette landet hvor naturen har overtaket.
I gotta get out there once when I am off, just to experience the wonderful nature, the jagged mountains, the sea that turns over the rugged mountains, and houses and communities that cling to this country where nature has the upper hand.
Det er nesten en skam at jeg har levd i 42 år i dette landet, og ennå ikke har fått SETT Lofoten. Det må være på TO-DO lista til samtlige nordmenn.
It's almost a shame that I have lived for 42 years in this country, and have not yet really SEEN Lofoten. It must be on the TO-DO list of all Norwegians.

Wonderful, wonderful Lofoten, Norway

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar