søndag 14. mars 2010

Nok snø nå! / enough snow now!

Bildet er lånt fra adressa.no/Picture from www.adressa.no


Jeg kom hjem fra Dalsland, Sverige på fredag kveld, nærmere bestemt klokka 23:00. I Dalsland var det 9 +grader og strålende sol, snøen smeltet og man kunne virkelig fornemme våren.
I came home from Dalsland, Sweden on friday evening, more closely at 23:00. In Dalsland there was 9 pluss degrees and a bright sun, the snow melted at I could feel the spring comming along.

Og hva kom jeg hjem til?? 30 cm. med nysnø, og tror du det stoppet der?? Nei da, det har snødd jevnt hele helga. Jeg har vært ute 4 ganger å måkt, og det snør ENNÅ!!! jeg vil ha vår NÅ - er dritlei av snø og vinter nå.
And what did I come home to?? 30 cm. of fresh snow, and do you think it stopped there?? No, it has been snowing all weekend. I have been out removing snow 4 times and it is STILL snowing!! I want spring NOW - I am sick and tired of all this winter and snow.

Da er det bra at jeg skal ned til Syd-Sverige igjen denne uka. Der er det ikke meldt snø, og våren har kanskje kommet enda litt lengre. Jeg krysser fingre for at jeg får nyte våren der nede i allefall.
It is good I am going back to the south of Sweden again this week. It is not forecasted any snow, and the spring has probably come even closer. I cross fingers and toes in hope to enjoy spring down there at least.


Værmelding Karlskrona Sverige. Forecast Karlskrona Sweden.


Til sammenligning - i Japan gjør kirsebær-trærne seg klare til å begynne å blomstre.
For comparison - in Japan the cherry-trees are soon ready to bloom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar