tirsdag 9. mars 2010

Politi i / Police in Zurich

Overskriften høres kanskje litt voldsom ut, men det er ikke så galt som det høres ut til. Jeg har også i dag gått meg en tur og småshoppet litt, og mens jeg gikk der, og skulle gå over et kryss, så var det faktisk politi som dirigerte trafikken og det var visstnok ikke et uvanlig syn :-) Dette synes jeg var så morsomt at jeg ble stående å se på de hvit-hanskede menneskene som veivet hit og dit, stoppe trafikanter (både myke og harde) og veivet noen avgårde.
The heading might sound a bit over the top, but it is not as bad as it sounds. I have also today walked around i Zurich and done some shopping, and while I was walking I was about to cross the road at an intersection, and then there was actually police controlling the traffic, and it was appearently not an unusual sight :-) I though this was so fun that I had to stop and just watch the white gloved peoples waving here and therem stopping and waving forward all kinds of traffic-personell.
Ellers så har jeg min siste dag i Sveits i morgen. Da setter jeg kursen for Sverige hvor jeg skal være til og med fredag. Fredag kveld reiser jeg hjem igjen :-)
Tomorrow will be my last day in Schwitzerland. Then I will head for Sweden where i will be until friday afternoon. Then I am going home again :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar