mandag 26. juli 2010

Som den våkne leser har fått med seg så har bloggen endret litt utseende, men dette endrer nok ikke særlig mye på innholdet :)
As the observant reader already has seen, my blog has changed it looks a bit, but I am afraid that there will be little change in the things I write about. :-)

Nedenfor kommer de siste bildene fra vår Europatur. Som tidligere sagt, viu har besøkt 9 land og flere av dem 2 ganger. Ruten var som følger: Trondheim via Sverige til Hillerød/Danmark, deretter videre til Goslar/Tyskland før vi dro til Obersulm/Tyskland. Fra Tyskland dro vi rett til Seefeld im Tyrol/Østerriket og så dro vi til min favoritt Venezia/Italia. Etter et par dager der dro vi til Slovenia hvor vi overnattet på vei til Split/Croatia. Etter 3 dager i Split satte vi kursen hjemover via Slovenia, Wien/Østerriket, Tjekkia(og Praha) og overnattet i Lübben/Tyskland. Vi kjørte så gjennom Tyskland til Gdansk/Polen hvor vi tok ferje til Stockholm/Sverige og kjørte opp til vårt hus i Kaxås/Sverige. I dag kjørte vi hjem.
Below I have posted the last pictures from trip down Europe. As mentioned earlier we have visited 9 countries and several of the twice. The route was as follows: From Trondheim via Sweden to Hillerød/Denmark. From there to Goslar/Germany before we left for Obersulm/Germany. Moving on to Seefeld im Tyrol/Austria and then to my favourite Venice/Italy. After a couple of days there we left to Slovenia where we spent the night on our way to Split/Croatia. After 3 days there we headed homewards throgh Slovenia, Wien/Austria, Czeck Republic (and Prague), spent the night in Lübben/Germany. Vi then drove through Germany on our way to Gdansk/Poland where a ferry took us to Stockholm/Sweden and then straight to our house in Kaxås/Sweden. And today we headed home.

Kommentarer til de siste bildene står under:
Comments for the pictures below:
Her overnattet vi i Wien. Et lite hotell hvor man måtte kjøre langt ut i skogen opp mange svinger og opp på en haug. Her bodde vi sammen med et helt busslass med Mexicanske jenter på tur. Hotellet var gammelt og litt slitent men mat og øl var godt.
We spent the night in Vienna. A small hotell where we had to drive way out in the woods, up a lot of curves and on top of a hill. Here we stayed with a busload of Mexican girl on Europe-trip. The hotel was old and some kind of tired but the food and beer was good.

Vi tok en liten sightseeing i Wien før vi dro videre. Her spiste vi litt kaker på et konditori før vi satte kursen ut av Østerriket og mot Tjekkia og Praha.
We had a short sigthseeing in Viennna before we moved on. We had som cake at a small conditory before we drove out of Austria and into Czech Republic.
Her kjører vi inn i Tjekkia.
Driving into Czech Republic.

Og Tjekkia er jo som kjent Skoda's hjemland. Skoda-tettheten var veldig stor. Også slike gamle modeller :-)
And as you might know, The Czech Replublic is the homeland of Skoda. The Skoda density was very high. Even with old models lik this one.

I Praha spiste vi middag og vandret rundt i et par timer før vi kjørte videre. Dette bildet er tatt fra restauranten.
In Prague where we had dinnar and wandered around a couple of hours before we drove on. This picture is taken from the restaurant.

I gamlebyen kjøpte vi litt suvernirer og kikket oss rundt i de trange gatene..
In the old city we bought some souvernirs and had a peek around the narrow streets.

Bjørn på torget i gamlebyen
Bjørn in the old city

Her er vi tilbake i Kroatia og til våre firfisler. Disse så vi hver gang vi gikk inn og ut av leiligheten. Søte var de.
Here we are back in Croatia and this is a picture of our lizzards. We saw then everytime we went in and out of our apartment

Jeg hopper litt fram og tilbake med bildene her, men her er jeg i Praha igjen.
I am jumping a bit back and forth. This is from Prague.

Enda et bilde fra Praha, denne gangen på Karlsbroa
Another picture from Prague. This time from the Charles Bridge.

I gamlebyen i Praha, hvor vi kjøpte litt souvernirer, men ikke noe annet.
In the old city in Prague where we bought some souvernir, but nothing else.
Jeg har enda en uke igjen av ferien og tenker å tilbringe den her hjemme :-)
Ihave one more week left of my vacation, and I intend to spend it at home :-)