onsdag 28. april 2010

Utrolig / Unbelievable

Jeg er fremdeles i Wien, ett døgn igjen så setter jeg kursen til Trondheim, bare for å snu og reise direkte til Paris på weekend-tur med Bjørn.
I am still i Vienna, one more day and I am on my way to Trondheim, just to turn around av go to Paris for a weekendtrip with Bjørn.

OK, hva er det som er så utrolig? Det er egentlig 2 ting. Det første er å oppleve det herlige været som er her nede. I dag har det vært 20 grader og skyfri blå himmel, og helt nydelig. Det andre er litt mere "WOW". Min kunde tok meg med, som lovet, på sigthseeing i Wien i lunsjen i dag. Helt utrolig. Lærte mye om byen på de 45 min. vi kjørte rundt.
OK, what is unbelievable? There is two things. First - to experience the wonderful weather down here. Today there has been 20 degrees and a clear blue sky, and completely wonderful. The other is a bit more "WOW. My customer took me, as promised, on a sightseeing in Vienna during lunch today. Amazing. I learned a lot about the city during the 45 minutes it lasted.

Deretter tok han meg med på lunsj på en restaurant Vianeserne bruker når de skal kose seg. Den ligger midt i en stor park, anlagt av en Keiser for lenge siden for at Vianeserne skulle ha en naturperle og kose seg i. Her ble jeg traktert på alle kanter, jeg overlot bestillingen til min kunde, (alt var på tysk) og endte opp med en nydelig tradisjonell grønnsaksuppe til forrett, til hovedrett en entrecot med noe saus og friterte løk-tråder og prinsessepoteter. Også en lokal spesisalitet, som smakte helt fortreffelig. Når det kom til desserten var det tydligvis litt vanskelig for han å velge så jeg endte opp med hele 3 desserter. En Sacher -kake (ikke den vi kjenner her), en Apfelstrudel og til sist litt is. Jeg var så mett at jeg klarte nesten ikke å gå. Og lunsjen, med omvisning og det hele tok over 2 timer, og dette tar jeg faktisk betalt for!!!
Then he took me for lunch in a restaurant the Vianeses uses when they will really enjoyb themself. It is located in the middle of a part founded by an Emperor a long time ago so that they should have a nice nature-facility to enjoy. In this restaurant I was well served. I left the ordering to my customer (everything was in German), and ended up with a beautiful vegetable soup as a starter, a local speciality, and as a maincourse I was treated with an entrecot with some lokal sause and fried onion - also a local speciality. When it came to dessert it was obviously hard for him to decide, so he orderet 3! One Sacher-cake (not the one everyone knows) and Apfelstrudel and then some icecreem. I was so full I could hardly walk. The lunch, with the sightseeing and all, took more than 2 hours, and this I actually charge them for!!

I ettermiddag dro jeg ned til Wien igjen, denne gangen med et fungerende kredittkort :-) :-)
This afternoon I went down to Vienna again, this time with a working creditcard :-) :-)

Ja, jeg shoppet "litt"... Yes I shoppet "a little"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar