tirsdag 27. april 2010

Wien / Vienna

Jeg ankom Wien i går kveld, og det første jeg la merke til i mørket var temperaturen. Temperaturen i dag når jeg våknet var også deilig. Tenk å kunne gå ut, bare i en genser, kjenne duften av blomster og lukten av elven som renner forbi hotellet. Jeg bor på Hilton Daube Vienna, som ligger nydelig plassert ved Elven Danube. I elven ligger det husbåter på rekke og rad og det er laget et kjempefin promenade langs elven oppover.
I arrived Vienna last night, and the first thing i noticed was the temperature. It was nice also when I woke up. Imagine going outside, with only a light sweather on, smell the flowes and the river that runs pass the hotell. I stay at Hilton Danube Vienna. The hotel is beautiful situated next to the river Danube. On the river there is houseboats everywhere and there is a nice path along the river.
Etter jobb i dag tok jeg undergrunnen til Wien, nærmere bestem Stephansplaz, se bildet på toppen. Det var fremdeles deilig og varmt, og en italiensk is var absolutt på sin plass. Det eneste som var et skår i gleden var at kredittkortet mitt besluttet seg for at nok var nok, og vil absolutt ikke fungere lengre. Det er bra jeg alltid reiser med et reserve, men jeg hadde selvsagt ikke det med til byen. Jeg må ned en tur igjen i morgen da ;-)
After work I took the underground to Vienna, close to Stephansplaz, see picture on top. It was still wonderful and warm, and an italian Icecream was definately required. The only thing on the downside was that my creditcard finally said that enough is enough, and stopped working completely. Good I always travel with an extra card, but I did not bring it to the city. I will have to go back tomorrow as well then ;-)
I lunchen i morgen har mine kunder bestemt seg for at vi skal på sightseeing. De skal kjøre meg rundt til alle de kjente steden i Wien - det blir bare fra bilen, men det er veldig omtenksomt av de. Jeg gleder meg.
During lunch tomorrow my customers has decided to take me sightseeing. They will drive me around to the most famous places in Vienna - will see everything from the car only, but it is very considerate of them. I am looking forward to it.
NB! Jeg klarte å kjøpe en ny veske før kortet sluttet å fungere. :-)
NB! I managed to by a new purse before my card stopped working :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar