tirsdag 6. april 2010

Musikk / Music


Så er jeg kommet hjem fra påskeferie og første dag på jobb er unnagjort. Det er litt deilig å være hjemme :-)
Well, I am home from my Easter vacation, and the first day at work is over. It feels great to be home :-)

Når jeg er på tur med Bjørn blir dessverre musikken stort sett av den musikken han liker og da i radio's form. Med en gang jeg setter på "min" musikk, skrus lyden ned av en eller annen merkelig grunn. Egentlig litt irriterende. OK - så liker jeg litt hardere musikk enn han stort sett hører på, men ikke fortell meg at den musikken er værre for han å høre på en listepoppen han liker å høre på. På et tidspunkt på veien fra Danmark til Kaxås fikk jeg bare helt nok, og forlangte at radioen ble slått av. Der er grenser for hva jeg klarer å høre på i timesvis :)
When I am on the road with Bjørn, his music dominates what we listen to, and that on the radio. When I put on some of my music, the sound is instantly turned down. A bit annoying really. OK - my music is a bit harder than his normal music, but do not try to convince me that it is worse for him to listen to my music than it is for me to listen to his top 20 chart-music. At one point, on the road from Denmark to Kaxås, I actually demanded that the radio was turned off. There are limits for what I can stand to listen to for hours as well :-)

Det er vel feil å si at det er musikken som binder oss sammen :-)
It would be wrong to say that there is music that binds us together :-)

Da er det bra at man har PC og hodetelefoner og at man får tips om musikk på mail og internett. Jeg er vel egentlig priviligert som har mange musikere rundt meg. Og denne gangen skal jeg anbefale band som 2 av mine kolleger spiller i.
Then it is good that I have a computer and speakers and that I am recommended music both on the net an on e-mails. I am privileged to have a lot of musicians around me. This time I will reccomend 2 bands that my colleagues playes in.

Sjekk ut/Check this:

http://www.clarioncall.no/ - faktisk det første jeg hører av disse. Keyboadisten er min kollega. Musikken overrasket meg faktisk, var mye mildere og mere melodiøst enn jeg hadde forestilt meg. Jeg ble positivt overrasket :-) Musikken kan kjøpes på diverse online musikk-siter.
www.clarioncall.no - it was actually the first I heard of this band. The keybordist is my colleague. The music actually surprised me, it was a lot softer and more melody than I expected. I was positivly surprised :-) The music can be bought several online music-sites.

http://www.cuedecay.com/ - dette er en helt annen musikkstil, og jeg har anmeldt dette før i min blogg. Du kan lese dette her...... Dette er mye røffere, med røffe riff og en rå stil. Gitaristen er min kollega.
www.cuedecay.com - this is a completely different musicstyle, and I have reccomende this before in my blog. You can read about that here..... This is a more raw and rough style, with cool riffs. The guitar-player is my colleague.

I tillegg har jeg en kompis som også driver med musikk og lager sanger i sitt private studio. Jeg fikk også en splitter ny sang tilsendt derfra i påsken. Jeg setter veldig pris på å få tilsendt sanger som andre ikke har hørt før. Det er litt kult å være den aller første :-) Jeg håper det dukker opp flere etterhvert. Den sangen jeg fikk tilsendt i påsken var en sang som reflektere komponisten/artisten veldig både i stil og tekst. Det er slik jeg kjenner han.
In addition to this I have a friend that also do music and creates songs in his private studio. I also got a brand new song from him this Easter. I really appriciate getting songs that no-one has heard before. It's kind of cool to be the first one :-) I hope there will show up more of them in my mailbox. The song I got for Easter was a song that reflected the singer/songwriter very well, both in style and lyrics. This is how I know him.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar