tirsdag 29. desember 2009

Nyttår og frisører/ New year and hairdressers

Juledagene har gått så altfor fort, og i dag er jeg på jobb igjen. Litt rolig heldigvis, men jeg er her helt alene og det er litt stusselig.
The Chrismas days go by too fast, and today I am at work again. It's slow here luckily, but I am here all by my self, and it is kind of lonely.

Svigermor reiste for 2 dager siden så nå har vi hatt et par dager uten gjester i huset, det er godt det å :-) I morgen kommer Bjørns bror på besøk og skal feire nyttår sammen med oss. På nyttårsaften kommer også begge mine beste venner og skal feire sammen med oss, og hvis vi er heldige kanskje også noen av barna deres (ingen av dem er riktig barn lengre da)
My mother in law left a couple of days ago so its been a couple of days without visitors. That's nice too :-) Tomorrow Bjørns brother arrives and will celebrate New years with us. At New years eve both my best friends will join us and celebrate with us, and if we are lucky also some of their kids (not really kids anymore though)

Har det ennå ikke helt klar hva jeg skal servere, men en meny begynner å forme seg i hodet mitt. Gunn kommer med kalkun, fordi det må de ha i den familen på nyttårsaften, men det hindrer jo ikke at vi også har et alternativ. i det minste forrett og dessert :)
I am not quite sure what to serve yet, but a menu is forming inside my head. Gunn will bring her Ttraditional turkey. they need to have that on new years eve, but of course I can have an alternative as well, at least an entreè and some dessert :-)
I går fikk jeg et akutt behov for frisør, slik jeg alltid gjør. Kan ikke forstå hvorfor jeg aldri klarer å planlegge slikt god tid i forbeienn. Jeg ringte rundt til alle frisører i nærheten og fikk til slutt en time(den siste på lista). Jeg fikk lagt inn litt lyse striper for å kamuflere de grå som stadig kommer i større antall. Og så fikk håret en etterlengtet klipp. Etterpå ble håret fønet og glattet. Var veldig fornøyd, men da jeg skulle betale trengte jeg all min viljestyrke til å ikke rope "RAN". Jeg har aldri betalt så mye for en frisørtime noen gang, det var helt sinnsykt. Hele kr. 1395 måtte jeg betale for seansen. OK - jeg var fornøyd, men jeg kommer aldri til å gå der igjen. Hvilken frisør sier du?? City Frisør på City Syd. Kanskje ikke rart at de var den eneste som hadde tid til å ta meg inn i går......
Yesterday I got a critical need of a hairdresser, as I always do. I cannot understand why it is so har for me to plan this things ahead. I called all the hairdressers in the area, and finally I found someone who had available time (the last on on the list). I added some highlights to cover up/camouflage my constrantly increasing grey hairs. And I got an desperatly needed haircut as well. Then my hair was blowdried and straigthned. I was really happy, and it took all my willpower not to scream "ROBBERY" when I was presented the bill. I have never paid this much to do my hair in my entire life, it was insane. I paid kr. 1395,- or EURO175. Yes, I was satisfied with my hair, but I will never go there again. Where you say? City Frisør at City Syd shopping mall. No wonder they were the only hairdresser with available time yesterday....

Nå ser jeg fram til å feire nyttår med venner og familie. Hvis jeg ikke får skrevet mere før da, så ønsker jeg dere alle:
Now I am looking forward to celebrate new years with my family and friends. And if I am nor able to post anything new until then:

ET RIKTIG GOD NYTTÅR
A REALLY HAPPY NEW YEAR

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar