søndag 6. desember 2009

Helgeoppdatering /Weekend update

Det blir ikke så tett mellom innleggene for tiden, skal prøve å være flinkere når jeg er ferdig med eksamen. Det blir litt sånn oppdatering på flere innlegg nå og også denne gangen.
It is not that close between my postings at the moment, I will try to do better as soon as I am finished with my exams. This posting will also be a kind of mutiple update.
Jeg fikk omsider min nye PC på fredag, søt liten og hvit. Brukte hele fredagskvelden på å installere den. Den ble levert med 1GB Ram, noe som er i minste laget, så jeg bestilte en ekstra rambrikke med 2GB. Denne fungerte selvsagt ikke. Men i og med at jeg kjøpte den på Datakjeden.no, tenkte jeg, dum som jeg er, at da var det jo bare å stikke innom Datakjeden på Tiller, så fikset nok de saken. Men den gang ei, samme selskap, men absolutt ikke interessert i å hjelpe en kunde som har fått en ødelagt vare. Vel, de kunne hjelpe, men da mot betaling!!!! Makan til kundeservice!!! Mandag må jeg derfor ringe Datakjeden.no og da blir vel behandlingstiden et par uker, med mye fram og tilbake som vanlig. Har ikke noe godt inntrykk av de nå, får håpe de gir et bedre inntrykk når jeg ringer.
I finally got my new laptop on friday, cute, small and white. I used the entire friday evening to install it. It was delivered with 1GB Ram, and thats just a bit too little, so I ordered an extra Ram-chip with 2GB. Of course it didn't work. But because it was purchased on Datakjeden.no, I though, stupid me, that I could just stop by the local Datakjeden, and they would fix it. Yeah right! Same company but absolutely no interest to help a customer with a broken item. Weel, they could help, but then they would have to charge me!!!! And they call that customer service???? Therefore, on monday I will have to call Datakjeden.no and I guess it will take a couple of weeks before something happens. Do not have a good impression of this company right now. Lets hope that changes when I call.
Fikk også mine nye stue-gardiner på fredag. Bytta ut mine hvite gardiner med noen varme dyprøde gardiner. Og stua ble skikkelig varm og koselig. Og med alle de levende lysene som hører årstiden til, kommer julestemningen krypende sakte men sikkert :-)
I also received my new living-room curtains om friday. I traded my white ones with some warm red ones, and the livingroom became warm and cosy. And with all the candles that comes with the season, the christmas spirit is slowly closing in :-)

Lørdag gikk med på å vaske og rydde på soverommet, vaske gardiner sortere klær, og avslutte med å legge nyvasket sengetøy på. Rett før sengetid tok en dusj. Ingenting er så deilig som å legge seg nydusjet i nyvasket sengetøy.
Saturday was spent cleaning the bedroom, sorting clothes, washing curtains and finish by adding new linnen. Just before bedtime I had a shower. Nothing feels as wonderful as newly washed linnen and a newly showered body.

I dag har jeg brukt hele dagen til å lese ferdig de siste kapitlene i den siste boka om prosjektledelse. Nå skal jeg bruke den siste uka fram til eksamen på å gå igjennom oppsummeringene, og gjøre ferdig refleksjonsnotatet mitt.
Today I spent most my day to read the last chapthers in the last book for project management. Now I am going to use the last week up until the exam to repeat and summarize and to finish my relexion note.
Akkurat nå er alle stearinlysene tent på stua, katten ligger i kurven og sover halvveis og chinchillaene maser om godbiter. Jeg har spist Taco-pizza med en iskald pils ved siden av, mens jeg venter på at Bjørn skal komme hjem fra en uke på reisefot.
Right now all my candles are lit in the livingroom, the cat is in her basked and are half asleep and the chinchillas are craving for sweets. I had a Taco-pizza and an icecold beer while I am waiting for Bjørn to come home from a week on the road.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar