tirsdag 1. februar 2011

En milepæl / A milestone

I dag fikk Tommy, mitt eneste barn, tilslag på en leie-leilighet. Dvs. at gutten min flytter hjemmefra. Jeg gleder meg selvsagt på hans vegne, men samtidig er det litt vemodig også. Det kommer til å bli stille i huset, ikke noe venting i kø på badet, ikke tomt for mat i kjøleskapet, ikke alltid full skittentøyskurv, ikke de beroligende lydene av det alltid er noen der. 22 år sammen og nå skal vi hver for oss. Nå skal de unge klare seg selv :)
Today Tommy, my only child, got his first rental apartment. That means that my boy is moving out. Of course I am happy for him and his girlfriend, but at the same time it is a bit melancholic as well. It will be quite in the house. No lining up for the bathroom, never a empty fridge, no longer always filled dirty loundry-basket, not the comforting sound of someone always in the house. 22 years toghether and now its time to separate. Now the young kids will manage on their own :)

Og så blir det plutselig mye mere plass ledig i huset. Er det ikke litt merkelig det. Jeg hadde nok plass da jeg hadde 50 kvm. også, og 65 så hadde jeg god plass, nå har jeg myye mere enn det, og likevel så klarer jeg å fylle det opp :-)
And it will suddenly be a lot more free space in the house. That is kind of weird. I have enough space when we lived in 50 squaremeter, had mjore space when we lived in 65, and now I have a lot more, and still I manage to use all of it :-)

Regner med at vi må stille opp både på flytting og å skaffe til veie det som mangler av utstyr. Jeg synes det er morsomt å være med på denne delen av livet hans også :)
I recon we have to help moving, and to help getting what they are missing of stuff. I think it is fun to be a part of this part of his life as well :-)

Ellers så sitter jeg på et hotellrom i utkanten av Paris. Skal være her i området i 3 dager for å kjøre kurs hos en kunde. Gleder meg til å komme hjem allerede.
I am currently sitting in a hotelroom in the suburbs of Paris. I will be in this area for 3 days to run a training-session with one of my customer. I am looking forward to go home already.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar