torsdag 24. februar 2011

Hong Kong......

Da har jeg også være i Hong Kong et par dager, og har egentlig ikke fått rukket å sett så mye enda. Men nå kommer helga og da har jeg fri et par dager.
I have been in Hong Kong a couple of days, and I haven't really been able to see that much yet. But now the weekend is approaching and I have a few dats off.

Jeg har spist en del Asiatisk mat og faktisk funnet ting jeg liker :-) Trodde helt ærlig at det skulle bli et problem med maten, men "so far so good" :)
I have been eating a lot of Asian food, and actually found things I like :-) I honestly thought it would be a problem, but so far so good :)

Jeg har vært en snart-tur på shoppingområdet Mong Kok, og herregud for et område, gikk ut uten å kjøpe noe. Tror jeg gikk inn i overload eller noe sånt.
I have been on a quick stride in the shoppingarea Mong Kok, and oh my god what an area. I left without buying anything. I think I was on overload or something.

Skal tilbake i helga. Og så skal jeg prøve å være turist, se meg litt omkring. Kanskje ta en tur til Bruce Lee's hus? Og en tur på Victoria's peak?
I will go back there during the weekend, and I will try to be a tourist and look around. I will probably take a trip to the house of Bruce Lee, and maybe to Victoria's peak?

Jeg har litt problemer med å få lastet opp bilder her nede, men jeg skal fortsette å prøve, så dere får bare følge med. Kommer kanskje flere bilder etterhvert,
I have some problems uploading pictures down here, but I will continue to try. So please pay attention, it might be more pictures to come.

Her er noen bilder fra Singapore/Some pictures from Singapore
Singapore er renere og finere enn Hong Kong. Og ikke minst mye strengere. Her er det forbudt å innføre tyggegummi. Dersom du utfører vold blir du slått med en stokk over baken til du besvimer - 5 ganger. Dersom du blir tatt med narkotika, blir du henrettet. Sykler du gjennom underganger, ja da vanker det 1000 HKD i bot(4500 NOK) Ikke rart at det nesten ikke er kriminalitet der.
Singapore is a much cleaner and nicer city than Hong Kong. And a lot more strick. It is forbidden to bring chewing gum into Singapore. If you have preformed some violence, you will be hit with a stick until you pass out, 5 times. If you are caught with drugs, it is the death penalty, and if you sit on your bicycle through an underpass there is a 1000 HKD fine. No wonder there is hardly any crime there.

Jeg er redd jeg ikke fikk lastet opp flere bilder denne gangen, men jeg skal prøve igjen senere.
I am afraid I was not able to upload more pictures this time, but I will try again later.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar