søndag 6. februar 2011

RIP Gary Moore - Ferbuar 6th 2011


Det er en trist dag.....Gary Moore, mitt store idol, døde i dag, den 6. Februar 2011. Han var på ferie i Spania og han døde mens han sov. Han ble bare 58 år.
It is a sad day...Gary Moore, my big idol, died today, the 6th of february 2011. He was on vacation in Spain, and died when asleep. He was 58 years old.

Han startet sin karriere som gitaris sammen med bl.a Phil Lynnot(også død) og dette førte han inn i bandet Thin Lizzy. Gary Moore har spilt med mange store artister, bl.a. Blues-legenden B.B. King, og han har skiftet mellom Rock, Metal, Jazz og Blues. Og nå i de siste par årene har han kommet tilbake til Rocken igjen, noe jeg satte stor pris på. Han var en fantastisk gitarist og jeg kommer til å savne han, men musikken vil leve videre.
He started his career as a guitarist with Phil Lynnot (also dead) and this lead him into the band Thin Lizzy. Gary Moore has played with a lot of great artist, among others the blues-legend B.B. King, and he has changed his musical stile between Blues, Metal, Jazz and Rock. For the last couple of years he has been back at rock again, something I really liked. He was a great guitarplayer and I will miss him, but his music will still be alive.

Jeg opplevde han sist sommeren 2010 når han spilte på Trondheim Rock-fest, og det var en fantastisk konsert. Er glad for at jeg opplevde han da.
I saw him the last time, summer of 2010 when he played at Trondheim Rock Fest, and that was a great show. I am happy I was there.

Jeg tror sannelig jeg skal spille litt Gary Moore og være litt trist - da dette i sannhet er en sorgens dag.
I think I will play some Gary Moore, and be a bit sad - because this is truly a sad day.

1 kommentar:

  1. Har en vond følelse i hele meg i kveld.. helt utafor, vondt, trist, er ikke med..
    Dette kom bare som et sjokk, et som man ikke er på noe vis forbredt på.. Så gary sist sommer på High Voltage festivalen, briljant, strålende og så overbevsiende som de tbar lar seg gjøre i front av mange tusen.. så dette. Har satt på Phils minnekonsert på DVD, men sorgen blir jo større med det, men kan ikke la være.. six strings down!

    SvarSlett