søndag 20. februar 2011

Singapore

Så har jeg kommet fram til Singapore, mitt første egentlige møte med Østen.
I have arrived Singapore, my frist real visit to the Far East.

Jeg tilbragte formiddagen i går i København sammen med Bjørn og Bård som var i Danmark for å hente micro-flyet de hadde kjøpt sammen. Etter en kald dag i København satte jeg kursen for Kastrup, fra Kastrup til Amsterdam og deretter direkte til Singapore. Totalt, fra jeg dro fra København til jeg var på hotellet i Singapore tok det 20 timer. Hvorav 12 var på flyet til Singapore. En lang reise og jeg var utslitt når jeg kom fram.
I spent yesterday in Copenhagen with Bjørn and Bård, that were in Denmark to get the Micro-plane they have purchased together. After a real cold day in Copenhagen, I went to Kastrup, from Kastrup to Amsterdam and then directly to Singapore. Totally, from I left Copenhagen until I was at my hotel in Singapore, 20 hours passed by. 12 of them on the plane to Singapore. A long trip, and I was exhausted when I arrived.

Jeg sovna når jeg kom fram til hotellet og har faktisk ikke forlatt hotellet ennå. Får satse på en sightseeing i morgen og på tirsdag kanskje. Må jo ut å se litt. Det som er litt kjedelig, er å oppleve alt alene. Man er veldig alene når man reiser så mye, og av og til skulle jeg ønske at jeg kunne dele opplevelsene mine med noen. Jeg er en veldig sosial person, selv om jeg også trives godt i mitt eget selskap. Det hadde vært morsommere med flere personer i reisegruppa.
I fell asleep when I arrived at the hotel, and haven't been out the door yet. I will have some kind of Sightseeing tomorrow and maybe on Tuesday. I have to see a little. What is kind of a drag, is that I am experiencing everything alone. I am alone a lot when I travel, and sometimes I wish I could share my experiences with someone. I am a very social person, even though I also enjoy my own company. It just would have been more fun with more people on my trips.

Jeg er takknemlig for at jeg har en jobb som lar meg få oppleve så mye forskjellig. Forskjellige steder og forskjellige kulturer.
I am grateful I have a job, that allows me to exoperience so many things. Different places, different cultures.

Jeg lurer bare på hvor lenge jeg orker å holde på, fordi det er utrolig slitsomt også. Jeg skal få med meg mest mulig så lenge jeg orker, det er i hvertfall sikkert :-)
I am just not sure how long I can keep this up, because it is really exhausting too. I will make sure to experience as much as possible as long as I can, thats for sure :-)

Og til alle dere der ute som har vinter og kaldt vær. Her i Singapore er det 30+, blomster og grønt. Skal se om jeg får postet noen bilder senere.
And for all of nyou that are having a cold winter. Here in Singapore it is 30+ and flowers and green grass and trees. I will try to post some pictures later.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar