søndag 30. mai 2010

Free Hug

Jeg er i Oslo, og har vært her siden fredag. Jeg er i Oslomed Astrid igjen i anledning AC/DC konserten i kveld, men vi reiste et par dager tidligere for å få med oss kaoset rundt Melodi Grand Prix her i Oslo. Men det som fenget meg mest i går, var 4 ungdommer som stod med hvert sitt skilt, og på disse skiltene stod det "Free hugs". De åpnet armene til alle forbipasserende og tilbød gratis klemmer til alle, og mange tok i mot. Hvordan kunne de unngå det, søte smilende ungdommer som tilbød bamseklemmer til alle som ville ha :)
I am in Oslo, and I've been here since friday. I am in Oslo with Astrid again, for another AC/DC consert tonight. But we cameon friday to be able to get some feeling of the chaos around The Eurovision Song Contest here in Oslo. But what caught my attentions the most was 4 young people that was standing on the streets with a sign saying "Free Hugs" They came at you with open arms and a smite, and offered free hugs to everyone and a lot of people accepted. How could they resist the sweet smiling young people that offer bearhugs to everyone that wanted some :-)

Jeg så dette fenomenet i Trondheim forrige helg også, under Trondheim Rock fest, men da trodde jeg det var et utdrikningslag eller noe tull. Men når jeg så det her i Oslo også, kunne det ikke være en tilfeldighet.
I saw this phenomena in Trondheim last weekend as well, at Trondheim Rock fest, but then I thought it was a bachelorparty or something. But when the same occured in Oslo as well, there could be no coincident.

Jeg fikk klem i Trondheim, og jeg fikk klem i Oslo, og etter klemmen min kunne jeg ikke unngå å spørre hva som lå bak dette initiativet, og svaret var både rørende og koselig:
I got a hug in Trondheim, and I got one in Oslo, and after my hug I could not help my self asking what was behind this initiative, and the answer I got was rouching and nice:

"En gang for noen år tilbake var det en mann som var så veldig nedfor, så lang nede at han vurderte å ta sitt eget liv. Deprimert gikk han i byen og så ut som om han hadde hele verden på sine skuldre, da en mann kom bort til han og la en hånd på skuldra hans og sa "Du ser ut som om du trenger en klem", etterfulgt av en varm og medfølende klem. Dette forandret mannens liv, det var det han trengte for å komme ut av depresjonen, og hver helg etter dette gikk han i byen med et skilt hvor han tilbød gratis klemmer".
"Once upon a time there was a man that was very sad, so sad he thought about ending his own life. He was walking around in teh city depressed with the whole world on his shoulders when a man came over and put his han on his shoulder saying "you look like you could use a hug" and he gave him a good warm hug. This hug changed the mans life, and was what he needed to get out of his depression. Every weekend after this he went out in the city with a sign, offering free hugs"

Så ser du noen med et skilt som tilbyr gratis klem, ta i mot og tenk på at en klem kan forandre en persons liv.
If you see someone with a sign giving away free hugs, and at the same time, remember that a hug can change someones life.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar