onsdag 19. mai 2010

Første tur / First ride


Endelig så fikk vi skikkelig fint vårvær, 15 grader og sol. Nesten trøndersk sommer det :-) Jeg gikk til jobben i går, det er 5 km. hver vei, og det var varmt - spesielt hjemover. Men godt også.
Finally we got a feeling of spring, 15 degrees and sunny. Almost like summer where we live :-) I walked to work yesterday, thats 5 km. each direction, and it was hot - especially on my way home. But it felt good.

Etter middag og en liten middagslur, tok jeg på meg min signalgule jakke,hjelmen og hanskene og satte meg på motorsykkelen. Nå skulle årets første tur kjøres (bortsett fra da jeg tok den ut av viterlagring). Og det var kjempedeilig :-) Var vel ute i en times tid, kun med et kort avbrekk på City Syd, og jeg ble overrasket over hvor lett alt sitter med tanke på hvor lite jeg egentlig har kjørt.
After dinner and a little nap, I put on my flourescent yellow jacket, my helmet and my gloves and mounted my motorbike. The first ride of the year (except from when I took it out of winterstorage) And if felt great :-) I was out for about an hour, just with a short break at City Syd Mall, and I am surprised how easy everything is, regarding my lack of riding for a few years.

Nå håper jeg på mere finvær, slik at jeg kan kjøre litt til.
Now I am hoping for more good weather so that I can keep on riding.

I dag tidlig kjørte jeg mamma på sykehuset, det er nå tid for den 3(4) og forhåpentlig den siste, ryggoperasjonen hennes. Nå kan hun kanskje få et mere aktivt liv uten smerter. Jeg krysser fingre og håper på det beste.
This morning I took my mom to the hospital, it is time for the 3rd(4th), and hopefully the last, backsurgery. Hopefully she can have a more activ life without pain. I am crossing my fingers and hoping for the best.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar