torsdag 13. mai 2010

Ikke så smart / Not so smart

I denne langhelgen er det meldt sol og finvær i Trondheim, med temperaturer helt opp til 20 plussgrader. Utrolig deilig for kalde Trøndere som har ventet på solen og våren i lang tid. Nå skal utepilsen tas, og man skal kjenne varmen av solen.
This long weekend it is forecasted sunny and nice weather in Trondheim, with temperatures up till 20 degrees. Just wonderful for cold peoples from Trondheim, that has been waiting for the sun and the spring for a long time. Now it is time for an outdoor beer, and feel the warmth of the sun.

Og hva gjør jeg den første helgen hvor det er meldt sol og varme? Jo jeg reiser til Sverige, nærmere bestemt til Kaxås. Allerede på veien over så vi de snødekte fjellene, HELT hvite, temperaturen sank sakte men sikkert, økte litt når vi kjørte igjennom åre, men når vi kom fram til Kaxås så var den nede på 4 pluss
And what do I do the first weekend it is forecasted sunny warmth weather? Well, I'm going to Sweden of course, to Kaxås. Already on the way over we saw the snowcapped mountains, ALL white, the temperature slowly as we moved on, rised a bit through Åre, but when we arrived Kaxås it was down to 4 celcius.

I dag, når jeg våknet og så ut igjenno m vinduet, så jeg..... SNØ?????...snøen laver faktisk ned her. Det er meldt 8-9 mm. nedbør hver dag de dagene vi er her. Man kan lure på hva vi tenkte når vi reiste hit, men en ting er sikkert, jeg reiser hjem på lørdag, jeg vil ha med litt av vårfølelsen i disse fridagene jeg også.
Today, when I woke up, and looked outside I saw....SNOW????? it is actually snowing outside. It is forecasted 8-9 mm precipitation every day while we are here. You can wonder what we thought when we went here, but one thing is for sure. We are going home on saturday, I want some of the springfeeling in my days off as well.

Nå skal det jo sies at vi ikke har det grusomt her. Vi har et godt og varmt hus, og om man klær seg godt, kan man gå en lang tur her på fjellet, og man får slappet av, lest litt og stort sett skrudd ned tempoet, og man kan prøve å være litt mere kjærester enn man klarer i hverdagen.
I have to say that it is not that bad here. We have a house that is well warm, and if you put on the right clothes you can have a long nice walk in the mountains here and you get to relax, read some and just wind down a bit, and we also get the chance to be boyfriend/girlfriend, something that can be hard in everyday life.

Men jeg gleder meg til å føle vår og varme jeg også :-)
But I really look forward to spring and sun too :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar