mandag 8. februar 2010

Heldig / Lucky

Av og til føler jeg meg veldig heldig, og av og til kommer det fallende innover meg. I dag fikk jeg det når jeg hører at enkelte er begrenset i sine handlinger av småbarn og familie.
Sometimes I feel very lucky, sometimes I just feel it all over. Today, when I heard about some that are limited in their actions by children and family.

Jeg var enslig med Tommy i mange år, fram til han var 11 faktisk. Og som enslig mor hadde jeg kanskje en frihet som mange andre ikke har. Tommy var av og til hos sin far, og hans besteforeldre stilte opp ved behov. Slik at jeg faktisk hadde mye fritid, som jeg kunne bruke til MEG-tid. Var mye ute å danset og gjorde det jeg hadde lyst til med venner.
I was a single mom with Tommy for a lot of years, actually until he was 11. And as a single mom I head more time off than a lot of othjers. Tommy were occationaly with his father, and his grandparents was there when needed. I actually had a lot of time off, that I could use for ME-time. I was a lot out dancing and did what I felt like with friends.

Har alltid hatt fast og forholdsvis godt betalt jobb, så økonomisk har det heller aldri vært særlig mye som har stått i min vei.
I have always had a good steady job, so the financial side has never stopped me from doing whatever I wanted either.

Nå er Tommy voksen, jeg tjener gode penger, Bjørn tjener gode penger og jeg/vi kan gjøre det vi har lyst til. Reise, shoppe, leve livet som vi vil.
Det eneste vi mangler er tid - men det kommer nok når vi pensjonerer oss :)
Now, Tommy is all grown up, I make good money, Bjørn makes good money, and I/we can do whatever I want. Travel, buy, live life as I want it.
The only thing we miss is time - but that will come when we retire :-)

Så egentlig - jeg er veldig heldig! Skulle bare hatt litt mere tid.....
So really - I am very lucky! Should have had a little more time just...,..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar