mandag 30. mars 2009

Menn som hater kvinner /Men that hates women

I går kveld var jeg og så filmen, hadde gledet meg lenge og alle sa at filmen var "dritbra" og "helt etter boka".

Mulig at det var en stund siden de leste boka, fordi min oppfatning var at: Jo da, filmen hadde fått med seg essensen i boka, jeg mener produsenten har tatt seg litt for mange kunsteristiske friheter samt at andre ting var i feil rekkefølge i forhold til boken. Jeg savnet en del som jeg mener er essensielt for forståelsen av boka.

Men jeg ser jo det at dersom man ikke har lest boka, eller at det er veldig lenge siden, så er jo filmen kjempebra :-) Godt skuespill og en god historie, og jeg kan nesten ikke vente på neste film.

Av og til skulle jeg ønske jeg ikke hadde lest boken før jeg så filmen.......

Forhåpentlig har jeg glemt mye av bok nr. 2 før filmen kommer :)

Last night i went to the cinema, and watched the movie. I had been looking forward to it for a long time, and everyone said that the movie was "great" and "just like the book".

It is possible that it's been a while since they've read the book, because my personal perception is that, OK, they did get the essence of the book, the director has taken himself to much artistical liberties , and some scenes were sequential wrong. And I was missing somethings that I mean is essential to get a complete understanding of the plot.

But of course, if you hadn't read the book, or you did read it a long time ago, the film is great :-) It's good acting and a good plot, and I cannot wait until the next film.

Sometimes I wish I hadn't read the book before i saw the film........

Hopefulle I have forgotten a lot from book no. 2 until the movie releases :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar