søndag 1. mai 2011

Joe Bonamassa - WOW!!

I går opprant dagen jeg har gledet meg veldig lenge til. Helst siden jeg på en firmafest, fikk en tekstmelding fra en kollega. I denne tekstmeldingen sto det ingen ting annet enn "Joe Bonamassa"
Yesterday it finally arrived, the day I have been longing for for so long. Ever since I, at company party got a text from a colleague. This text only said "Joe Bonamassa".

Fra den dagen fikk jeg en ny helt, og nei det var ikke min kollega :-), men en fantastisk gitarist. Joe med sin musikk som ligger i grenselandet mellom blues og tung rock, har en helt spesiell twist som gjør det virkelig bra.
From this day I had a brand new hero, and no, it was not my colleague :-), but a fantastic guitarist. Joes music, which is boarderline between blues and heavy rock, has a quite unique touch that makes it real god.

I går kom mannen til Trondheim og Nidaros Blues, billetter ble kjøpt innenfor 1 time etter at de ble lagt ut (i fjor) så jeg har hatt noen måneder å glede meg på. Og jeg var overbevist om at denne konserten kommer til å være en av de beste konsertopplevelsen i 2011. Både Astrid og jeg gledde oss masse.
Yesterday the man came to Trondheim and Nidaros Blues, tickets was purchased within the hour after the release last year, so I have had months to look forward to this. And I was convinced that this would be one of the greatest concerts experiences in 2011. Both Astrid and me were really excitedOg - WOW!! For en mann, for et gitarspill, for et samspill, for en energi!!
Mitt første sjokk fikk jeg da han tidlig i showet spilte "midnight hour" som er en av låtene jeg forbinder veldig sterkt med min avdøde helt Gary Moore, så for meg ble dette en spesiell opplevelse.
Gitar-soloene, som flere ganger ble spilt uten annen komp enn bakgrunns-keyboard - var helt magiske. Jeg glemte faktisk å digge musikk, jeg bel stående helt fjetret og bare stirre og nyte, innimellom med et stort smil om munnen.
And - WOW!! What a man, what guitar-riffs, what an interaction, what an energy!!!
My first shock cam when he early during te show played "midnight hour", which is one of the songs that I connect to my departed hero Gary Moore, so for me this song was a very special treath.
The guitar-solos was often played without any other comp than a low keaboard in the background. Actually, sometimes I forgot to dig the music, I just stood there, captured by the guitar-playing, enjoying it and often with a big smile on my face.

Joe kan se ut som en tørr og kjedelig revisor, men i dette tilfellet kan man vel si at utseendet ikke stemmer med virkeligheten.
Joe might look like a boring accountant by first look, but in this case looks can deceive.
Jeg stod på andre rad, eller litt mellom 2 på første rad, så jeg hadde den beste utsikten til Joe og hans mange gitarer. OK, så er det ikke der lyden er aller best, men det er der man ser showet og man ser virkelig hans fantastiske gitarspill. Og jeg fikk et plekter, som nå i er godt selskap på veggen min :-)
I was on the second row, or inbetween 2 on the first row, and I had the best view of Joe and his guitars. Ye, I know this is not where you get the best sound, but this is where you see the entire show, and I could really see his guitar-playing. And, I got a pick, which is now keeping my other picks company on my wall :-)

Jeg har ennå ikke kommet ned fra denne konserten, og jeg tror det vil ta dager før jeg klarer å absobere og deretter begynnet søket etter når jeg kan se han live igjen.
I still haven't landed after this concert, and i recon it will take days before I can fully absorbe the concert, and then start looking for the next JB concert so that I can have this experience again.

Hvis dette setter standarden for resten av året, ja da har vi mye å se fram til.
If this sets the standard for the rest of the year, we really got something to look forward to.

Planlagte konserter etc. i år/Plannet other concerts this year.:

Clapton in Stockholm, June
Sweden Rock 3 days, June
Iron Maiden/Alice Cooper in Os,lo, July
High Voltage, London (maybe), July (Black Vountry Community.... :-))
Pstereo Festiva, Trondheim August

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar