tirsdag 24. mai 2011

Askesky / Ashcloud


Så er jeg strandet på København Lufthavn, og grunnen er vulkanen Grimsvötn på Island. Jeg skulle egentlig ha ankommet Milano i kveld, men er så langt booket om til 06:45 i morgen tidlig. Jeg får krysse fingrene for at det flyet kan ta av.
I am stranded in Copenhagen Airport, and the reason is the Icelandic Volcano Grimsvötn. I should have been in Milan tonight, but so far I am re-booket for the 06:45-flight tomorrow morning.
Sist år så lammet vulkanutbruddet fra Eyjafjallajökull all flytrafikk i Europa i mer enn en uke. Vi får se om dette utbruddet får like store konsekvenser. Jeg tror ikke det. Derimot, hvis Hekla får utbrudd, ja da kan vi nok legge inn årene alle mann, og bare satser på tog og bil :-)
Last year the outburst of Eyjafjallajökull stopped all air-traffic in Europe for more than a week. We willo just have to wait and see if this one has the same effect. I do not think so. It is more dangerous if Hekla gets an outburst, then we can just start taking the train or drive our cars all of us :-)
Jeg krysser fingrene for at jeg kommer avgårde i morgen tidlig
I am crossing my fingers and hope that I will be able to travel tomorrow morning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar