søndag 29. mai 2011

Milano

Etter å ha vært i Milano 6-7 ganger i jobb-sammenheng, fikk jeg endelig mulighet til å være her en helg å utforske mote-hovedstaden og bli litt kjent med byen jeg har vært i nærheten av så mange ganger.


After being in Milan 6-7 times on business, I finally got the change to stay over the weekend and check out the fashion-capitol of Italy, the town I have been close to for so many times.


Etter jobb på fredag tok jeg taxi til sentrum, i løpet av taxi turen hølj-regna det slik at jeg ikke har sett maken, og det haglet - halg så store som klinkekuler. Ikke en kjempestart på helga mi i Milano, men som vanlig i varme strøk det ga seg ganske fort, selv om det småregnet resten av kvelden også under rocke-konserten på Piazza Duomo senere på kvelden

After work on friday I took a taxi downtown, and during this ride it was raining "cats and dogs" and it even a lot of granular snow came down, big as marbles. Not the greatest start of my weekend in Milan, but as usual in these hot places it stopped quite fast, even though it rained most of the evning, in a lot ligher fashion. It also rained during the rock-concert on Piazza Duomo later that evening

Lørdag var sola tilbake og denne dagen var shopping-dag, og jo da, jeg fikk shoppa litt, både til meg selv og til de der hjemme :) Ny Guess-veske ble det også :-) Men, Milano er en dyr by og shoppe i. Sørg for å ha et velfyllt kredittkort hvis du skal shoppe her.
Saturday the sun was back and this day was shopping-day- and yes, I shopped a little, both for my self and for my loved once at home :-) Bought myself a new Guess-purse too :) But Milan is expensive, make sure you have a well-filled creditcard if you are going to shop here.



Søndag var satt av til sightseeing. Jeg leide en sykkel på http://www.bikemi.com/ og satte av gårde. Besøkte slottet og den flotte parken på baksiden, sykla rundt i store og små gater før jeg avsluttet det hele med en sen lunsj på en restaurant. Fikk en ikke særlig god Spagetti Carbonara. Men champagne og småkaker på huset fikk jeg :-)

Sunday was my sightseeing - day. I rented a bike at http://www.bikiemi.com/ and headed out in Milan. I visited the castle and the beautiful park on the back, cykled around the city in big and small streets before I ended my sightseeing in a restaurant for lunch. Had a not very good Carbonara, but had free champagne and cakes :-)



Klokka 2 måtte jeg sjekke ut, og bestemte meg da for å dra tilbake til hotellet i Peschiera Borromeo, like ved Linate flyplass. I dette området er det også en stor flott park og jeg tilbragte noen timer der, slappet av og leste i boka mi (Kindle)

At 2pm I had to check out of the hotel and decided to go back to my hotel in Peschiera Borromeo, just next to Linate Airport. In this area there is also a great park and I spent my afternoon there, relaxing and reading (Kindle)



Her er noen bilder jeg tok i Milano.
Here are some pictures I took in Milan.

Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar