tirsdag 5. april 2011

Ski-ferie / Ski-vacation

Jeg lengter mot vår og sommer, og endelig begynner det å våres også her hjemme i Trondheim. Temperaturen stiger og solen varmer, og man føler at livet er verdt å leve igjen.
I long for spring and summer, and finally spring is arriving also here in Trondheim. The temperature rises and the sun is warming everything, and your start to feel that life is worth living again.

Og hva gjør jeg da? Jo da, da drar jeg på ski-ferie med Bjørn og venner fra Sverige. Forstå det den som kan!!! Men uansett, jeg gleder meg faktisk til å tilbringe en lang weekend i Vemdalen i Sverige.
And what do I do then?? Yes, I am going on a ski-vaction with Bjørn and some friends from Swerden. Understand it if you can!! Anyway, I am actually looking forward to spend a long weekend at Vemdalen Ski-resort in Sweden.

Jeg har aldri vært i Vemdalen før og men våre Svenske venner sier at dette stedet er veldig bra. Klikk på bildet for å lese mere om Vemdalen.

I have never been in Vemdalen before but our Swedish friends tells us that this place is very nice. Click on the picture to read more about Vemdalen. Vi har leid et hus midt i anlegget, med kort vei til bakker og restaurant/pub, og vi skal kose oss 3 hele dager til ende.
We have rented a house in the middle of the resort, next to the pist and close to the restaurant/pub. We will enjoy 3 full days there.

Jeg har hatt litt problemer med bena når jeg har kjørt alpint de siste årene. Jeg har derfor gått til innkjøp av nye sko, som er formstøpt til mine føtter, og håper at dette skal gi en enda bedre opplevelse. Og så ser de kule ut også :-)
I have had some problems with my feets when I have been downhill-skiing the latest years. Therefore I have purchased a brand new pair of boots that are shaped after my feets. Hopefully this will give me a better experience. And they look cool too :-)
Søndag morgen kjører Bjørn meg til flyplassen slik at jeg nok en gang kan reise til Milano på jobb. Der er det en god Norsk sommer nå :)
Sunday morning Bjørn will take me to the airport so that I can go working in Milan again. There it is a good Norwegian summer now :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar