torsdag 30. juni 2011

Smelly smells

I dag, mens jeg gikk nedover korridoren hos min Italienske kunde, slo en lukt mot meg. Ikke en ubehagelig lukt, ikke spesielt behagelig heller, men den trigget automatisk minnet mitt, og satte meg mange år tilbake, sikkert nesten 40 år.
Today, while I was walking down the hall of my Italian customer, a smell hit me. Not an unpleasant smell but not particular pleasant either, but it automatically triggered my memory and brought me back almost 40 years.




Er det ikke merkelig hvordan en slik enkelt ting som lukt kan trigge virkelige gamle minner, eller ting du ikke har husket på åresvis. Lukt kan også sette deg tilbake til gode og dårlige minner, forbindes med ferie, mennesker, hendelser, sykdom og glede.


Isn't it funny how a small thing like a smell can trigger really old memories, or things you haven't been able to recall in years. Smell can bring you back to good and bad memories, to a vacation, to people, events and sickness and joy.

Den lukten jeg kjente i dag, tok meg som sagt tilbake til tidlig barndom, hvor jeg var syk, men selve sykdommen husker jeg ikke. Men jeg fikk en medisin, en antibiotika eller noe sånt, som var flytende og rosa, og jeg fikk den servert i et plast målebeger. Jeg husker smaken slik dagens lukt var, og det slo meg umiddelbart når jeg kjente den.
Todays smell brought me back to my early childhood, when I was sick, but what kind of sick I do not remember. But I had some medicine, some antibiotics or something similar, that was fluid and pink, and I got it in some plastic spoon with measurement. The taste was like todays smell, and it hit me immediately.

Dere har sikkert noen slike opplevelser også......

You have probably experienced somethibg like this too.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar